|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-31 12:29:00
|
|
US. forts |
Ett annat fall: Ung man, förlamad, men kunde köra en stor specialkonstruerad Van-jeep. Han skulle tvättas, varje gång fick han stånd och utlösning. Flera av kvinnorna har kräkts. Mitt förslag till dessa lågavlönade kvinnor, sluta som undersköterskor, ta jobb på ICA eller Konsum. Till Malin Siwe vill jag säga: Ta praktikjobb på hemtjänsten, gå tillsammans med en undersköterska/vårdbiträde. Du kommer säkert att föreslå 5000 kr´s lönehöjning!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-06-02 17:49:00
|
|
US. forts |
Att vaka hos en döende människa och vara ensam vid dödsfallet, en lågavlönad undersköterska som har vårdat personen under hennes sista veckor i livet och utan henne hade cancerpatienten fått dö ensam. Det blir många sådana fall under en 30-årsperiod. Men skit i undersköterskorna/vårdbiträdena, de är ingenting värda, de är som döden, en förintelse.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-06-02 23:14:00
|
|
Anna Li |
Ursäkta men för vem var det förnedrande att den förlamade mannen fick stånd? En vanlig man som blivit handikappad och inte kan tvätta sin penis själv tycker nog att det är så måttligt kul att få stånd när han blir tvättad. GAnska normal reaktion med tanke på att inte själv kan ta i snoppen och troligen inte har ett särskilt aktivt sexliv i övrigt i det här fallet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-06-03 09:44:00
|
|
US. svar till Anna Li |
Jag vet! Det är aldrig synd om undersköterskor/vårdbiträden. De gör alla arbetsuppgifter med glädje och med mycket dålig lön. Att deras arbetsuppgifter påverkar sexlivet negativt gör heller ingenting. Tvätta skitiga stjärtar, ta emot sedesutlösningar, lyfta tungt, var alltid glad, hålla tyst hur mycket man än blir hånad och förolämpad mm. Arbetsmarknadens mest undervärderade, säg upp er!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-06-05 08:07:00
|
|
Anna Li |
Det där var ju inget svar utan bara goddag yxskaft. Jag visste inte att diskussionen handlade om att det var synd om vårdpersonalen eller inte. jag ville invända mot din beskrivning av handikappade som perverterade äckel.. Om du själv fick sitta i rullstol med obrukbara händer och sedan kom ngn vem som helst och tog dig i snoppen för att tvätta den skulle du själv sannolikt få stånd. Det vet nog de flesta som jobbar i vården.
|
| |