Behöver svenskar integreras?

Inlägg #1: Postat: 2003-05-27 18:56:00
Michael "Envious" Ståhlberg
Hallo Mike. Vet inte vad jag skall svara. Borde vänta tills jag visste det, men blev så glad över att se din trevliga signatur igen. Du lär ju enligt dig själv bo i underbara USA.
Kan du inte tänka dig att berätta lite om din vardag här på Sourze. I en artikel. Genuint nyfiken. T ex vad hyr du för film, vilka konserter går du på, vilka amerikanska chicks träffar du, hur varmt har ni, etc?
Inlägg #2: Postat: 2003-05-27 19:04:00
Jan Schmidt
Man vet inte om man ska skratta eller gråta åt Mikes inlägg, för man vet ju inte om det är allvar eller skämt... är det skämt är det ju i och för sig inte särskilt roligt. Och är det allvar blir man ju lite rädd för att någon faktiskt kan VARA så nattsvart blåögt oreflekterande reaktionär...
Inlägg #3: Postat: 2003-05-27 19:08:00
Mike
Min vardag är ganska ordinär. Som förälder och villaägare blir det inte mycket tid till konserter etc, frugan gillar inte att jag träffar "chicks" och filmvalet blir oftast anpassat till barnen dvs PG-13. T o m vädret är ointressant ungefär som Sverige Nordöstra USA bodde dock tidigare i FL :-
Inlägg #4: Postat: 2003-05-27 19:13:00
Mike
Jan S, antag att det inte är ett skämt. Tala om VAD som är fel förutom att det är "reaktionärt" och inte "progressivt." Jag tror inte du kan. "I double-dog dare you!" Chicken! Ock pock pock pock...
Inlägg #5: Postat: 2003-05-27 22:50:00
Mike
Hupp hupp! Min beskärda gratistid löper ut vid midnatt så sen ni får roa er utan mig. Om jag inte faller till föga förstås. Därför några klargöranden. Ovanstående kommentar är medvetet “lite skruvad”, särskilt i tonfallet. I princip kan man dock inte bortse från att kvinnornas intåg på arbetsmarknaden var resultatet av en medveten politik för att öka den tillgängliga arbetskraften.
Inlägg #6: Postat: 2003-05-27 22:50:00
Mike
Sossarna gjorde en dygd av nödvändigheten och blev “feminister” för att råda bot på den arbetskraftsbrist som rådde under 60-talet och som tidigare avhjälpts med invandring från Italien, Grekland, Jugoslavien etc. Som så många andra reformer är den dock tyvärr? inte reversibel och det var förstås politiskt omöjligt att sända kvinnorna “tillbaka till spisen” när tillväxten och arbetskraftsbehovet minskade.
Inlägg #7: Postat: 2003-05-27 22:52:00
Mike
En behovsstyrd arbetskraftsinvandring kanske hade kanske varit *ekonomiskt* fördelaktigare typ tysklands Gastarbeiter-system. Till sist: nej, jag anser inte att det nödvändigtvis är kvinnan som ska sköta hemmet och nej, jag anser inte att “hip hop” är ett brott.
Inlägg #8: Postat: 2003-05-30 07:41:00
Jan Schmidt
Mike, om du är kvar här... du tycks ju själv ha förstått varför jag skällde dig för "nattsvart blåögt oreflekterande reaktionär", so why should I bother?
Laddar...