Annika Sörenstam-bubblan!

Inlägg #1: Postat: 2003-05-26 18:51:00
Michael Ståhlberg
Ta fotboll, ta höjdhopp, ta simning, tungviktsboxning, etcetera.
Tänk Mike Tyson mot en kvinnlig boxare som inte får använda tårgas.
Enda gången Tyson lär gråta i samband med sex!Så snacket om att "golfgubbarna" är rädda för bättre kvinnor är patetiskt med tanke på Annikas låga placering.

Men det passar väl in i den verklighetsfrämmande ideologi som kallas feminism och som nu i praktiken är Sveriges, USA:s och Storbritanniens ideologiska överbyggnad.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-26 18:52:00
Michael Ståhlberg
Min artikel, kära, djupt beundrade A-C, har alltså inget med en humörsvacka att göra - i alla fall inte principiellt. Fast man kanske skall vara tacksam för sina humörsvackor. Det kanske är de som är historiens drivkraft.
Inlägg #3: Postat: 2003-05-26 19:32:00
Katta
Tänk Mike Tyson mot de flesta MANLIGA boxare... dåligt exempel. Klart att män och kvinnor ska kunna mötas om det är på "lika nivå" precis som en man och man måste vara på "lika nivå" för att kunna mötas. För den sakens skull behöver man inte slopa dam och herrtävlingar.
Inlägg #4: Postat: 2003-05-26 19:34:00
Katta
Satsa lika mycket pengar på tjejernas idrott så får vi se vad som händer... kanske hamnar tjejerna på prispallen mot männen då? vem vet? Börja med lika förutsättningar, sen kan vi spekulera...
Inlägg #5: Postat: 2003-05-26 20:05:00
AC Collin
Ståhlberg. Du vet att jag tycker du är vass. Min kommentar var kärvänlig;-. Jag tror absolut att humörsvängningar är en drivkraft, inte minst för kreativiteten. Det är lite kul i sammanhanget att Sörenstam varken visar glädje eller sorg. Lite spooky tycker jag nog...
Inlägg #6: Postat: 2003-05-27 08:29:00
Mikael Larsson
Ok Katta tjejer kan också, men ge dig nu.
Män och kvinnor kommer aldrig att ha samma förutsättningar i idrott.
Vi ÄR OLIKA jag lovar, inte bara könet utan även muskelmässigt.
Naturen ville väl ha det så, inte fan vet jag varför.
Laddar...