Till Sofia Eriksson

Inlägg #1: Postat: 2003-05-27 09:47:00
Sofia Eriksson
Oj! Ramlade nästan av stolen av titeln... Det slog banne mig ett korsord med gamle mamsen. Har läst en gång, och måste läsa flera innan jag säger något mer.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-27 10:27:00
AC Collin
Det du skriver om existensiell ångest skulle kunna relateras till vilken tid som helst. Har inte människan alltid kämpat om platsen, resurserna? Har det inte alltid funnits ideal? Har vi inte alltid spelat roller? Är det inte kanalerna som är flera, kommunikationseffektiviteten som tröttar, hetsar oss? Men politik?
Inlägg #3: Postat: 2003-05-27 17:45:00
Henrik Hermansson
En klok och bra skriven artikel. Helhetsbilden är det inget fel på, den är jag imponerad av.
Inlägg #4: Postat: 2003-05-27 20:45:00
Sofiaigen
Du har så rätt, så rätt.. Alf.

Något jag alltid slås av i skuggan av min och andras ilska över "systemen" är - vad är eg ett system? Vi skyller på systemet som om det vore ett stort självgående mullrande maktmonster som gör oss alla till offer, eller slavar som du kallar det.
Inlägg #5: Postat: 2003-05-27 20:46:00
Sofiafortsätter
Jag vägrar att gömma mig bakom skygglapparna och nöja mig med ett "något har radiostyrt mig hit". Bakom mullermonstret ligger väl ändå mänsklig kraft, och det som kan förändra måste väl ändå vara just mänsklig handling? Varje varelse har ett ansvar att ta ställning, göra aktiva val, sträva mot makterna som förlamar oss? Eller? Om vi för över den tanken i "blodet som flyter i våra döttrars vener", så.. in sinom tid.. så kanske så.. ja jippie!
Inlägg #6: Postat: 2003-05-29 10:52:00
Maria F
Tack Alf! blev som Sofia skrev lite perplex över titeln och tänkte ojojoj vad ska det nu bli...men när jag läst så tänkte jag att det finns många människor som förnekar behov och att de ska inte ta plats eller jag ska väl inte....Mycket bra skrivet!!!!
Laddar...