Harmoni skapar stark attraktion

Inlägg #1: Postat: 2003-05-26 10:51:00
Micka
Ja, harmoni skapar attraktion, det har jag själv upplevt efter att ha jobbat mycket med min personliga utveckling. Men: Även om jag får fler inviter idag så är kvaliteten på dem sämre. Män verkar inte roade av kvinnor som har kontroll över sina egna liv och sitt eget välmående. En slutsats jag drar efter att under 4 år träffat flera män som försökt undergräva min självkänsla med allehanda små tricks och elakheter. Visst får man fler inviter. Men de är inte mycket att hänga i granen.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-27 02:15:00
Christopher
MAN: jag tror på dig, men anledningen är högst troligt att deras självförtroende gått i botten när de inte klara alla skönhetsideal. Det är ju det hela artickeln går ut på, att man är värd massor fast man itne har ett perfekt yttre.
Inlägg #3: Postat: 2003-05-27 02:16:00
Christopher
MICKA: Det smärtar att läsa vad du skriver, jag blir snarare attraherad av starka, "egna" kvinnor som är sig själva och säkra på sig själva till 100. Misstänker att du har svårt att tro mig, förstår om du inte litar på män om du upplevt det du skriver. Jag hoppas du inte ger upp hoppet iaf och kanske ska leta män på andra ställen än tidigare?
Inlägg #4: Postat: 2003-05-29 15:58:00
Man
Följande inlägg kan låta oerhört generaliserande och fördomsfullt, men min erfarenhet som svensk man är i alla fall denna: Jämfört med kvinnor från andra länder är svenska kvinnor generellt sett oerhört utseendefixerade.
Inlägg #5: Postat: 2003-05-29 16:02:00
Man
Jag har rest en del och haft relationer med kvinnor från bl. a. Frankrike, Italien och f.d. Jugoslavien. Min erfarenhet har varit att dessa kvinnor i mycket högre grad värderat mig utifrån mina personliga egenskaper än utifrån mitt utseende, medan jag ofta upplevt att svenska kvinnor bara fixerat sig vid det yttre.
Inlägg #6: Postat: 2003-05-29 16:06:00
Man, forts.
Ok, jag vet att det är en oerhört grov generalisering att påstå att alla svenska kvinnor är ytliga och utseendefixerade. Men i de relationer jag haft har jag i alla fall upplevt en tydlig skillnad mellan svenska kvinnors attityd och den attityd jag mött hos kvinnor från andra europeiska länder.
Laddar...