Björn Rydberg imponerar inte alls!

Inlägg #1: Postat: 2003-05-26 11:23:00
Erik Lindgren
Din sågning av SVT som taskig public service med klara politiska knutar är lite bristfällig. Glöm inte att de faktiskt sänt dokumentärer om ex. göteborgskravallerna Uppdrag Granskning var innehåll kan leda till långt allvarligare följder än misstro mot Systembolaget. Om allt du/jag trodde var sant skulle utsättas för juridisk prövning, skulle nog det mesta falla. Vidare är det ju så att i princip alla företag/bolag är toppstyrda, och har ett centralkontor som bestämmer det mesta.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-26 11:36:00
Anna Li
Du har verkligen inte fattat någonting! Om systembolaget ska avvecklas eller inte är en fråga och personligen tycker jag inte det. Men i dagens läge är det enligt vårt avtal med EU helt nödvändigt att alla butiker följer de centrala rekommendationerna och inte låter sitt godtycke styra vad som ska exponeras. Jag tycker Systembolaget verkar vara stentuffa på att deras medarbetare inte ska bli mutade/korrumperade och det ska de ha all heder av.
Inlägg #3: Postat: 2003-05-26 15:01:00
Mikael Larsson
Bra Ramona på dem bara.
Kul med individer som engagerar sig och vågar säga vad de tycker.
Inlägg #4: Postat: 2003-05-28 16:55:00
Unto S
”…svenska folket är nog alldeles säkert tillräckligt duktiga på att bestämma och tänka själva på vad de vill ha till söndagssteken!” Fastnade på denna mening. Vid resor utomlands upptäcker man att butikernas urval är ganska så litet. Det finns billiga viner, som en utsvulten nordbo faller för och upptäcker att man köpt smörja. Köper man lite bättre viner upptäcker man snart att prisskillnaderna inte är så stora i jämförelse med Systemet.
Laddar...