Får man ha en enkel vision?

Inlägg #1: Postat: 2003-05-23 17:08:00
Magnus Löwendahl
Tack!
Hade inte läst din artikel innan jag skrev min. Konstaterar att vi nu i alla fall är två som försöker komma med konkreta idéer och även visioner angående situationen i Stockholm när det gäller bostäder och kommunikation.

Många av dina förslag är högst tänkvärda. T ex. tanken om fribelopp för villägare, avkontorisering av Gamla Stan och snabbare pendeltåg till Nynäshamn och liknande orter. Vi återkommer väl båda i ämnet och hoppas att vi får med flera i diskussionen!
Inlägg #2: Postat: 2003-05-24 09:22:00
Tommy Wennerstierna
Det finns många idéer och visioner men ingen som kan ta emot dem och genomföra något. Jag tror att de personer som styr Stockholmspolitiken idag inte kan komma överens visavi att Stockholm är sett över axeln av övriga landet.
Inlägg #3: Postat: 2003-05-25 19:24:00
Magnus Löwendahl
Har samma uppfattning. Men vad gör vi åt det?!? Har ibland allvarligt övervägt att gå med i något parti i Stockholm bara för att försöka se om det inte går att föra fram idéer som till slut leder till något konkret när det gäller bostäder och kommunikation. Kan bara inte förstå vad det skulle vara för parti!
Laddar...