|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-22 16:57:00
|
|
Tosse |
att du engagerar dig i fallet och pratar högljutt om rättskandal och justitiamord ligger säkert inom din egen intressesfär gällande tidigare misstankar om ditt fall.Snyggt och smart sätt .vill du dra ljuset ifrån dig, använd det i opinionssyfte,
du neutraliserar din egen dåliga image genom att stå på den utsattes sida, för att ge sken av du själv varit "orättvist utsatt"
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-22 19:20:00
|
|
Katta |
Håller med, ge J. Rahman pengarna och rentvå honom genom ytterligare en dokumentär i tv. Håller dock inte med Billy B om att vi svenskar skulle vara "ett djävla skitfolk".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-22 21:37:00
|
|
Alf Carlsson |
Ett skadeståndskrav måste sättas i relation till alla andra skadeståndskrav. Ämnet måste behandlas i ett större sammanhang för att få trovärdighet. 25.000 till Estonias offer, täcks detta av bolagets försäkring eller av staten?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-22 22:01:00
|
|
Marie Hellström |
Ja, inte är ett förstört och utsläckt människoliv värt något i det svenska samhället. Inte ens ett förlåt i sakfråga. Finns det någon förening för oss som är utsatta för justitiemord?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-22 22:01:00
|
|
Marie Hellström |
Ja, inte är ett förstört och utsläckt människoliv värt något i det svenska samhället. Inte ens ett förlåt i sakfråga. Finns det någon förening för oss som är utsatta för justitiemord?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-23 00:01:00
|
|
Anna Li |
Jag håller med dig i sak; svenska skadestånd är löjligt låga, det gäller även för våldtäktsoffer och Rahman borde absolut ha ut 18 miljoner till sig och sin familj. Sedan tycker jag att dina kraftiga utfall snarare leder till att man tar avstånd från din text. Jag tror inte att Sverige är ett "skitfolk", jag tror att vi idag har domstolar och rättstillämpning som inte stämmer överens med det många önskar; längre straff och högre skadestånd.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-27 22:53:00
|
|
Förvånad |
Påstrår man att Butt är en våldtäktsman, han är dömd för flera våldtäkter, samt att Rahman är en mördare, han är dömd för mord även om han senare har friats pga otillräcklig bevisning, så blir ens kommentar bortplockad av Sourze. Varför? Gäller inte yttrandefriheten om man har en annan åsikt än Billy Butt? Svara Sourzecensuren!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-29 18:56:00
|
|
skitsvensk |
Varför inte lämna detta skitland med skitsvenskar och sök dig till ett mindre skitigt land? Vi skitiga typer kommer inte att sakna dig!
|
| |