Sourze måste ömsa rätt skinn

Inlägg #1: Postat: 2003-05-19 16:30:00
sten
2 av Sourzes publik, runt 21 000resten är läsare. Det kräver att det är mkt intressant texter för att läsarna ska betala.Andra nättidningar har varit gratis fram till nu. Svd och DI har börjat ta betalt.Svårt att gå från gratis till avgift så det blir intresasant att se hur det kommer att gå
Inlägg #2: Postat: 2003-05-19 16:39:00
Unto S.
En bred läsekrets är att föredra och det får man genom att inte ta betalt, men samtidigt lockar det fram okynneskommentarer som i sin tur skrämmer bort många skribenter, skärskilt drabbar det invandrare. Många invandrare som har skrivit har försvunnit. Jag själv hoppade av och gömde mig bakom en anonym signatur i mina kommentarer för att gömma min invandrarbakgrund, det lyckades inte alltid och då fick jag stryk. Betalsystemet kanske får skribenterna tillbaka?
Inlägg #3: Postat: 2003-07-13 09:02:00
Mimmix
Du milde. Jag var inne på sourze förra året och trivdes som bara den. Jag blev ledsen när jag återvände för ett par veckor sedan och fattade att jag skulle behöva registerar mig och logga in för att läsa. Jag vände, det var för besvärligt - det kändes sniket, även om det inte kostade...annat än tid. Hur mycket läsare vänder på klacken, när de upptäcker att de måste göra sig besvär med persondata mm för att få LÄSA? Vilken enormt DUM idè.
Laddar...