Vi vill ge Sourze ett fortsatt liv

Inlägg #1: Postat: 2003-05-16 17:51:00
Alf Carlsson
Det är märkvärdigt att ni inte grundar beslutet med en debatt FÖRE ni fattar det. Som helt ny har jag inte fått något annat intryck än att detta är en ekomiskt självbärande historia.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-16 18:03:00
Alf Carlsson
Vad förväntar ni er för intäkt från läsandet?
Inlägg #3: Postat: 2003-05-16 18:10:00
tommy
Intressant att man får läsa ett helt år gratis om man publicerar en artikel. Då kan ju alla hysta ihop varsin bajsartikel och sen har man ett helt år på sig att plöja igenom dom.
Inlägg #4: Postat: 2003-05-16 19:28:00
Unto S.
Jag betalar hellre 100 kr än jag anpassar mig till mediabehovet, 100 kr för mig är frihet och dessutom får jag skriva en artikel i total frihet och kan läsa andras artiklar som kanske har samma inställning. Här har jag kopierat mina kommentarer till Naseer A:s inlägg.
Inlägg #5: Postat: 2003-05-16 20:44:00
M
Hur många skriver regelbundet på sourze? här är en crazy idé- sourzes läsare köper sourze och driver den själva. Jobbar ideellt och delar på eventuell vinst. Istället för att hyra vårt eget lilla rum i huset köper vi hela kåken.
Inlägg #6: Postat: 2003-05-16 21:12:00
Marie Hellström
Den positiva sidan med Sourze är att det man skriver publiceras utan ändringar och anpassningar till vad som säljer. Det är lärorikt för den som skriver. Men affärsidén verkar tillhöra det glada "allt går-gänget". Allt går, bara det finns pengar, men när pengarna tryter så går det inte längre. Även ekonomiska hus måste byggas på stabil grund. Hoppas att inte det är för sent för Sourze att fixa till detta.
Inlägg #7: Postat: 2003-05-16 22:52:00
Naseer
Rutger Vannerus, jag hoppas att jag har fel också. Sourze är värt mer än att bli en klubb för innebördes beundran. Jag antar att endast framtiden utvisar resultatet, men just nu är jag i alla fall negativ till att läsare skall betala för texter som i sanningens namn är skrivna av nybörjare och wannabe journalister...
Inlägg #8: Postat: 2003-05-16 23:48:00
Annelie
Så... jag kommer nu få en 50öres räkning då jag läst denna artikel. Eller räknas sourze-ung artiklar som gratis-tillträdes biljett här också? Svara helst till min mail.
MvH. /Annelie
Inlägg #9: Postat: 2003-05-17 00:42:00
daol
Det är bra dött på sourze nu. Var är alla gamla hederliga skribenter som var med på min tid? De har flytt, som råttor från ett sjunkande skepp. Sourze är en spökstad. Ärligt talat, klicka på "Om skribenten" här intill. "Rutger Vannerus" har endast en artikel, han har inget foto, han är bara en spökröst som ingen vet vem det är. Borta är gemytligheten. Borta är värmen. Borta är sourze.
Inlägg #10: Postat: 2003-05-17 12:06:00
kee
obs. elakpistol var inte direkt ett företag som gick i graven. det las bara ner. ingen ekonomisk anledning.
Inlägg #11: Postat: 2003-05-17 13:34:00
AF
Vet inte om jag förstod. Gick Sourze ca 1000 kr med vinst per månad, eller var det bara reklamintäkterna? Behövs de 50 örena för att det nätt och jämnt ska gå runt, eller ställer investerarna minimivinstkrav? Frågan är man kan vänta sig att en tidning som Sourze ska vara särskilt lönsam om ens alls. Vore det inte bättre att investerarna lämnar skeppet innan det sjunker och ombilda Sourze till en stiftelse, utan vinstkrav?
Inlägg #12: Postat: 2003-05-17 13:45:00
ahnberg
Jag önskar er lycka till. Jag har svårt att tro att en större skara människor skulle kunna tänka sig att läsa dessa amatör kåserier. Men lycka till. *fipplar med webläsaren och tar bort sourze som startsida*
Inlägg #13: Postat: 2003-05-17 18:09:00
tommy
är det meningen att det ska kännas som om man är på begravning?
Inlägg #14: Postat: 2003-05-18 17:33:00
Förvånad
Vad är det som är så jävla svårt och dyrt? Jag och säkert många andra här skulle kunna driva systemet med vänster hand på våra egna hemmaservrar. Skaffa er en enda datakunnig och kompetent anställd på halvtid. Det räcker!
Inlägg #15: Postat: 2003-05-18 23:47:00
Lennart Ekman
Jag betalar 200:- om året för att läsa
senior-net. 10:- varje gång jag vill sända in det lösta korsordet på Aftonbladet - o.s.v.
Inget är märkligt om det skall gå runt
ekonomiskt. Men spara de märkliga prispengarna.
Inlägg #16: Postat: 2003-05-23 05:26:00
Man
Hmmm...märklig affärsidé att BÅDE skribenter och läsare ska betala. Rimligt vore antingen det ena eller det andra. Dvs. man betalar för att få texter publicerade, men når många läsare eftersom sajten är tillgänlig gratis. Eller, det kostar att besöka Sourze, men intäkterna går till att hålla verksamheten igång utan kostnader för skribenterna. Men både och?
Inlägg #17: Postat: 2003-05-25 16:56:00
Magnus Orest
Jag får nog sälla mig till kören av domedagsprofeter och börja sia om Sourzes undergång. Jag tror verkligen inte att ni kommer att kunna ta betalt både för läsning och publicering. Jo, ni kommer att få in en del pengar på de som väjler att betala för läsningen, men hur mycket kommer ni att förlora på de som slutar skriva här just för att de vet att de kommer att nå ut till en mindre grupp läsare än tidigare?
Laddar...