Inlägg #1: Postat: 2003-05-15 15:22:00
|
Alf Carlsson |
Carpe Diems utmaning omfattar allt från fallskärmsavtal till krossade skyltfönster och att sprida "gör vad du känner för"-sanningen är lika intressant som en fis i öknen. Uselt är mitt betyg.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-15 15:22:00
|
Benny |
Och? Ditt utfall säger mer om dig själv eftersom du inte verkar ha något att komma med ... utmaning, ansvarstagande .. din egen text ger inte mycket ledtråd, Alf.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-15 15:23:00
|
Benny |
Alf, Du är ju inte ens läskunnig...läs texten..
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-15 15:44:00
|
M:et |
Alf: Ja visste måste samla pengar på hög och så mycket av det sommöjligt när vi dör. Skit samma vad det kostar.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-15 16:54:00
|
Mick F |
Det låter som Alf tycker att "göra vad du egentilen vill" är lika med "strunta i alla andra". Men jag vill inte strunta i andra så det är också en del av vad jag vill. Samtidigt vill jag inte leva som jag " en stor måste". Det går att göra vad jag vill utan att skada andra. /Mick
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-15 17:33:00
|
Alf Carlsson |
Eftersom texten är politiskt innehållslös saknar den helt värde, mer än som ett anpassat allmängods i tidningen Metro. "Ta vara på ditt liv" ingår i serien "satsa på dig själv och skit i andra".
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-20 08:50:00
|
Nartin |
Act one, scene one:
Nartin: "God Morgon, Alf"
Alf: "God Morgon? hur i helvete kan du säga så, när mitt favorithatobjekt percy barnevik har en massa miljoner och åldringsvården är på fallrepet och vissa spelar golf hela dgarna. Eftersom din hälsningsfras är politiskt innehållslös så klassar jag det som avskräde din egoistiska borgarjävel".
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-21 21:54:00
|
Jessika |
till Alf:
Skiter man i sig själv skiter man med automatik i andra. För det är bara människor som respekterar sig själv som kan respektera andra.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-22 01:08:00
|
Alf Carlsson |
Vet ni varför Kallberg inte försvarar sitt skit? Jo, därför att han är mycket medveten om att han drabbats av skrivkramp och därför dammade av och våldförde sig på detta gamla populistiska dravel. Och nu när han plockat fram folkets jubel är det för sent att reagera. Dock ligger ansvaret på Metros redaktion...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-05-23 12:34:00
|
Självupptagne Alf Carlsson |
Är det bara politiska texter som har värde? Eller är det kanske bara dina texter som är värdefulla? Du är en liten skitviktig översittare och smakdomare, Alf. Dina texter och kommentater här på Sourze vittnar om stor självupptagenhet, ständigt uppfylld av att vad "lilla jag" har att säga är sååå bra och viktigt! En strörre tolerans och ödmjukhet skulle inte skada.
|
|