Hur porren förändrade min hjärna

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-05-14 16:06:00
Erik Lindgren
Blir svårt, eftersom jag endast haft ett samlag i hela mitt liv. ett inte alltför lyckat, snarare katastrofalt. Desto värre var det med en person jag älskade. Vidare känner jag ingen som helst lust att skriva om något som rör henne vilken är i stort sett den enda människan jag haft sex med, då saken av vissa skäl gör mig surmulen/deprimerad.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-14 18:15:00
dita
är ett dåligt och ett tufft samlag samma sak??!
Inlägg #3: Postat: 2003-05-14 18:51:00
Tvivlaren
...och kvinnor skriver endast om de lyckade och alltid perfekta i "sliskiga" harlequin böcker
Inlägg #4: Postat: 2003-05-14 19:09:00
q
Marie Hellström. Visst kunde det vara bra som omväxling med porr med varma mänskliga känslor. Men läs mitt inlägg direkt under artikeln så förstår du varför porr oftast är känslokall. Porren ska inte väcka avundsjuka hos porrkonsumenten som antagligen är en ensam och misslyckad person.
Inlägg #5: Postat: 2003-05-14 20:50:00
Katta
Om man blir avundsjuk på andra människors relationer så är det hög tid att jobba med sig själv. Det finns flera alternativ som till exempel psykoterapi eller kuratorkontakt. Jag är absolut inte ironisk utan säger det i all välmening.
Inlägg #6: Postat: 2003-05-14 21:11:00
satan
Jag brukar få kväljningar av kärleksscener i vanliga spelfilmer. Ser jag porr vill jag inte se nån äcklig kärlek, jag vill bli kåt, inte äcklad. Och jag vill framförallt runka, inte somna.
Inlägg #7: Postat: 2003-05-14 21:35:00
Jon
Katta: Och varför inte kalla bad och bibelstudier också? Synd att du inte är ironisk, uppenbarligen bara småskuret präktig.
Inlägg #8: Postat: 2003-05-15 01:53:00
Erik Lindgren
Katta: vad är det för fel med att vara avundsjuk? Inte för att jag är det just nu, men avundsjuka är bara ett uttryck för hur man själv vill ha det, och således kommer man, p g a avundsjukan dels få definierat för sig hur man vill ha det, dels bli driven framåt av sin egen reaktion, och arbeta för hur man vill ha det mer aktivt.
Inlägg #9: Postat: 2003-05-15 11:41:00
Marie Hellström
Det finns alltså en rädsla för de fina, lyckliga känslorna inbakad i porren och sexualiteten.
Inlägg #10: Postat: 2003-05-15 14:05:00
Biff
Vad är en "fin" känsla?
Inlägg #11: Postat: 2003-05-15 15:12:00
Erik Lindgren
Marie: Porr är i första hand, eller för de flesta, ett komplement till deras igenväxta sexliv. De som saknar partner, någon att älska. Som det dikterats förr, om man då bakade in massa känslomässiga lyckoscener i porren, skulle tittaren istället antingen bli ledsen eller uttråkad. Då skulle inte porrindustrin tjäna pengar, eftersom ingen skulle köpa en film som de bara blev ledsna och deppade av. Kärleksfull sex är det vi ägnar oss åt hemma i sängkamrarna, som ingen annan skall se.
Inlägg #12: Postat: 2003-05-15 15:36:00
Katta
Erik: q har just beskrivit att han inte vill se några känslor för att han vill tillbringa resten av livet som demoniskt hatisk mot alla som är ansvariga för alla orättvisor han drabbats av. läs hans inlägg under annan tråd
Inlägg #13: Postat: 2003-05-15 15:38:00
Katta
Erik: Jag kan förstå varför porr ska vara känslolös, men jag kan inte förstå varför kvinnor ska betala priset för mäns kåthet. Porrfilmer där både man och kvinna är aktiva och kvinnan stimuleras likväl som mannen är helt ok. När mannen dominerar och kvinnan lider kortfattigt för jag har redan dragit detta i den andra tråden så anser jag att det är så djävla sexistiskt.
Inlägg #14: Postat: 2003-05-15 15:40:00
Katta
Jon: Självklart får du bada kalla bad och runka samtidigt, du får vara avundsjuk och svartsjuk, du får hoppa från eifeltornet... så länge ingen annan drabbas av ditt handlande. Så länge du inte behöver tjejer som säljer sig billigt för att du ska slippa bli avundsjuk, so be my guest...
Inlägg #15: Postat: 2003-05-15 16:01:00
Biff
Är det framställningen av kvinnan eller att det är synd om de kvinnliga skådisarna som är felet? För de skriker väl mest "oh yes!" i filmerna? Låter inte som de lider... även om de kanske gör det i verkligheten.
Inlägg #16: Postat: 2003-05-15 16:09:00
Erik Lindgren
Katta: q har klargjort precis samma poäng som jag, om han sedan står för något annat också, eller om du diktat upp det, det låter jag vara osagt.
Inlägg #17: Postat: 2003-05-15 16:12:00
Erik Lindgren
Katta: Jag har inte sagt att det ska vara så, det är en punkt inom porrbranschen som jag skulle vilja förändra. Jag vet inte varför det är så, men uppenbart är ju att tjejerna går med på det, av någon konstig anledning? Behov av pengar?
Inlägg #18: Postat: 2003-05-15 22:36:00
Marie Hellström
Erik. Hur ska vi lära oss att det finns kärleksull sex om ingen får se det? Att se någon annans lycka svider när man är olycklig själv. Och frågan är varför är man olycklig själv?
Inlägg #19: Postat: 2003-05-15 23:23:00
Erik Lindgren
Om man älskar någon, på det sätt som vi syftar på, vill man ha sex med den personen. Eftersom man är känslomässigt bunden till den här människan på ett positivt sätt önskar man inte göra illa henne/honom. Då blir sex kärleksfullt. Jag anser att det här kommer av sig själv. Kan inte komma på bättre svar
Inlägg #20: Postat: 2003-05-15 23:25:00
Erik Lindgren
Varför man är olycklig kan väl berop på flera saker. Att man saknar någon att tycka om, osv, osv.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...