Islam borde se tusen år tillbaka

Inlägg #1: Postat: 2003-05-14 12:37:00
boris.benulickraftkultur.com
Jag sparkar inte neråt på muslimer – jag försöker få dem som är fundamentalister att räta på ryggen och börja tänka självständigt. Din inställning är att stryka vidskepligheten medhårs – kanske för att du tror att muslimer inte är smarta nog. Det är din inställning som är kolonial och dryg.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-14 13:14:00
Mats O.
Du får säga vad du vill, det är bara ursäkter. Du vet, och jag vet, att det där snacket om fundamentalister till höger och vänster inte håller.

Du vet inget om vad du pratar om, så enkelt är det.
Inlägg #3: Postat: 2003-05-14 14:02:00
Boris Benulic
Som min kolumn visar så behärskar jag ämnet mycket väl – du däremot som saknar kunskap om islam och tredje världens historia är tvungen att tro att muslimerna lever i den bästa av världar och att de inte förtjänar bättre.
Inlägg #4: Postat: 2003-05-14 17:28:00
Mats O.
Boris. Om mina islamkunskaper vet du ingenting. Dina kunskaper om Islam har du tydligt visat i din kolumn. Men att du skulle behärska ämnet... Nej, knappast.
Inlägg #5: Postat: 2003-05-14 17:59:00
muslima
Boris har du kunskap pm Islam. vad vet du om tredje varlden historia.
Islam ar for manniskor som anvander forstandet.
Den Gud vagleder an ej bli missled sa ga tillbaka till Gud och be om vagledning. for det behover du,, Allah er den mest forlatande, den mest barmhartigaste.
M.H.V
muslima
Inlägg #6: Postat: 2003-05-14 19:39:00
Alaqsa
Boris, tyvärr måste jag säga det igen. Sluta skryt om att du överhuvedtaget har några kunskaper i islam. Du kan helt enkelt inget.
Inlägg #7: Postat: 2003-05-14 22:49:00
Jerker till islamförespråkarna
Vet ni inte att er argumentsbrist lyser igenom så väl när ni börjar med personliga angrepp. Islam är i de flesta regimer riktigt vidrig men skulle ni utövare ha vett att hålla den för er själva och INTE försöka indoktrinera andra, tex oskyldiga barn med den så är det ju helt ok! Förespråkar man sen den plågsamma djurslakten är man inte ens värd sin egen vikt i skit! Svara inte "ööööö spelar ingen roll vad du säger" eller "öööö du kan inget om islam"
Inlägg #8: Postat: 2003-05-15 10:15:00
Mats O.
Islam finns idag inte representerad i någon "regim" förutom möjligtvis Saudi och Iran, men inte heller de styrs 100 av islam.
Halalslakten är inte grymmare än vanlig industriell slakt i Europa. Visste du att mång av djuren i Europa inte ens är döda då de går tiull styckning?!
Inlägg #9: Postat: 2003-05-15 18:15:00
Sara
Salamo alejkom !
NI som talar om etik,moral, religion, dämpa er nivå lite!
Jag märker argumentbrist!
jag menar ´muslimer måste ha tålamod, fina ord, framför allt RESPEKT!!subhanAllah skäms!det är väldigt bra att man diskuterar islam, det spellar ingen roll vet som kan mest,bäst..huvudsaken är att man delar med sig sin kunskap;

ville bara påminna mina kära bröder o systrar i islam
mvh:sara
Inlägg #10: Postat: 2003-05-19 23:59:00
Jerker till Mats O 1
Muslimer VILL HA kött från plågade djur och FÖRESPRÅKAR sån slakt, kan du fatta skillnaden på det och det trista faktum att viss djurhantering e dålig i europa men absolut inte FÖRESPRÅKAS och EFTERSTRÄVAS av normala humana europeer?
Inlägg #11: Postat: 2003-05-20 00:02:00
Jerker till Mats 2
Att sen använda ett annat hemskt exempel för att rättfärdiga islams djurplågeri, saknar du helt förmågan att förstå rätt o fel??
"Jag skjuter folk på gatan men det e rätt ok för det gör de i new york oxå". Du e ju steget sämre än dem som går till personliga angrepp för att försvara islam
Inlägg #12: Postat: 2003-06-15 19:48:00
amin
Du förstår inget jerker, så jag råder dig att läsa om islam slakt regler innan du uttalar dig om det
Laddar...