Inlägg #1: Postat: 2003-05-14 13:49:00
|
AC Collin |
Japp, de är lika. Men hela plattan som kom 95 var en förtäckt hyllning till ELO. Hör bara på stråkarna i "Ingenting minner om dig"... "Evil Woman" var min favorit.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-14 16:41:00
|
Anders Carlberg |
Nu får det snart räcka. Jag är själv relativt "nere" med ungdomarnas "gatuslang", men nu är det dags för dig att välja sida Mikael. Jag har talat med Hildebrand och även han har uttryckt sin oro. Så antingen anmäler du dig på skateboardgymnasiet på måndag eller också kvitterar du ut din Pappa-på-stan-jacka och ställer dig på din post utanför 7-Eleven. Med språng!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-14 19:59:00
|
Michael Ståhlberg |
Har haft en del ex. på det du skriver om själv. Om det får gå ett par dar minns jag dem nog. Jo, Monster Magnet-låt och en gammal Cream-låt
"Tales of Brave Ulysses"?.
Synkronicitet:
höll på att köpa en best of ELO idag men köpte en best of Bowie istället.
Favorit-ELO: "Eldorado".
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-14 21:50:00
|
AC Collin |
Ett annat intressant stöldfenomen är reklamfilmerna där man skruvat till ett känt musiktema. Just nu sjunger ett tramsigt digestivekexpaket något som ska låta som Right said Freds One-Hit Wonder "Im too sexy". En snubbe som är glad för att huset inte behöver målas ackompanjeras av en slinga som hämtad ur filmen America Beauty – men det finns ju paralleller i karaktärerna förstås. Ålderskris osv...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-14 23:01:00
|
Michael Ståhlberg |
A-C och Micke: medverkade ni i kommentardelen på feber.se?
Visst var det en bra tidning? Saknar den!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-14 23:17:00
|
milianna |
men shit...jag funderar på att göra en hel webbsida med bara låtstölder. ett litet tangoinspirerat intro är väl inget..?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-15 09:24:00
|
Nartin |
Introt till Satellit med Ted Gärdestad är väldigt likt introt till Hold the Line med Toto. Vet ej vem som var först, men jag tror Janne Schaffer har nåt finger med i spelet.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-15 09:48:00
|
Niklas J |
Originalitet - its a terrible thing to lose ...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-18 16:23:00
|
Jolin |
Men herregud, att man orkar... det mesta inom musik är stöld. Kanske är all bra musik redan gjord?
Kom att tänka på att introt i 80talsdängan "video kill the radio star" är exakt likadant som ett av bryan adams intron. Men det kallar jag tillfällighet, inte stöld.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-07-08 14:33:00
|
stålis |
Har väl ADHD eller nåt, så jag orkar inte läsa instruktioner varken på engelska el. svenska för hur man laddar ner. Det var nåt om ett pris under knappen download. Suck.
Nå, äntligen en vettig artikel här på Sourze, med avseende på dess knappologiska botaniserandet i musikaliska petitesser. Sånt gillar jag. Uppriktigt, alltså.
|
|