Inlägg #1: Postat: 2003-05-14 15:58:00
|
Erik Lindgren |
Någonsin hört uttrycket "sätt hårt mot hårt"? "Fight fire with fire"? Det är ju inte så jävla troligt att en kille skulle gilla att bli påspänd i häcken mot sin vilja, och därmed borde de ju förstå hur det känns att bli våldtagen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-14 18:50:00
|
Tvivlaren |
Många forskare hävdar ju att våldtäkt har med makt att göra snarare än sexualitet - Enligt det resonemanget så borde ju en våldtäktsman bli ÄNNU mer mån om att sätta sig över kvinor efter den egna våldtäkten? Många våldtäktsmän har blivit sexuellt utnyttjade som bar
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-14 20:52:00
|
Katta |
Erik: Jag var rädd för att du menade det och tvivlaren har sammanfattat det jag tror på bra.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-14 21:38:00
|
Urban |
Ingen bra idé Erik! Tänk på att mannens G-punkt är prostatan. Skulle kanske generera ännu fler våldtäktsmän om de fick smaka på sin egen medicin. Hahahaha
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-15 01:26:00
|
Erik Lindgren |
Tvivlaren o Katta: Just som ni säger så tror jag att många av de om våldtar själva har haft ett ganska problematiskt liv. Ett sådant medför en viss förmåga att "stänga av". Att inte låta sig påverkas av andra, osv, osv. Det blir därför svårt att få dem att förstå vad de egentligen gjort, något som jag tror att man bara kan göra genom att på ett eller annat sätt visa dem. Våld är ingen bra lösning, och påståendet i texten är delvis till för att producera en förhoppningsvis producerande tankegång.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-15 01:27:00
|
Erik Lindgren |
Urban: Självklart, att jag inte tänkte på det. Hur jävla dum får man bli, egentligen?
|
|