Islam borde se tusen år tillbaka

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-05-14 12:39:00
Elvis Memic
Jag undrar varför Herr Benulic inte svarat på mina svar i mitt förra kommentar? Och så vitt jag vet så har alla länder där det finns muslimer lagar om tullar trafik och fotbollslag med mera? Påven och patriarkenrna är de enda som är kvar som ledare för kristna som ortodoxa. Snacka om vem som är fortafarande bak i tiden?
Inlägg #2: Postat: 2003-05-14 19:44:00
Alaqsa
Boris tror du att vi kan kortfatta koranen i 500 tecken ? Gå och läs. Lär dig nåt om kornanen innan du yttrar dig om den. Så trångsynt du värkligen är !
Inlägg #3: Postat: 2003-05-14 22:53:00
Jerker till Alaqsa
Samma patetiska argument "ööö du vet inget, läs på" Har ni tänkt på att koraneno bibeln kanske är från den tid då man _VISSTE_ att jorden var platt och man _VISSTE_ att solen kretsade kring jorden. De som är vana att tänka fritt och inte hjärntvättas kommer lätt på att man har mer än 500 tecken på sig om man seriepostar
Inlägg #4: Postat: 2003-05-14 23:49:00
Elvis Memic
Jerker läs koranen innan du jämför den med bibeln. Du vet tydligen inte vad du snackar om!
Inlägg #5: Postat: 2003-05-14 23:54:00
Elvis Memic
Universums expansion?

Länk: islamguiden.com
Inlägg #6: Postat: 2003-05-15 10:19:00
Abd al-Wâhid Yahya
Läs mer om Koranen och Islam på sajten "Det Bestående Goda" på Länk: home.swipnet.se
Inlägg #7: Postat: 2003-05-18 03:29:00
Me again, thats who
Aså di dumma jävel. Vattnets kretslopp, atmosfären mm, va du vill finns i Koranen, men den finns där för människor med fungerande hjärna. Är du tappad Boris?
Inlägg #8: Postat: 2003-05-18 11:47:00
HOT
I koranen står det att man får döda de otrogna. Så varför sätter ni inte igång då?
Inlägg #9: Postat: 2003-05-19 23:53:00
Jerker till Elvis
Snälla du, försök ge svar på mina påståenden/frågor istället. hur lyckades du misstolka mitt inlägg som att jag jämförde bibeln o koranen? skulle bibeln va sämre förresten? så vad säger ni om att folk _VISSTE_ att jorden va platt o utgjorde univ. mitt när de skrev koranen?
Inlägg #10: Postat: 2003-05-20 00:28:00
Björn
Hej Jerker. Med risk för att också bli beskylld för att missförstå, vara djurplågare etc. I Koranen står ingenting om att jorden är platt eller att solen kretsar kring jorden. Däremot finns mycket intressant om att universum utvidgar sig, om fostrets utveckling i livmodern och annat smått och gott. Det är bara att läsa. Men ärligt talat tror jag inte att du är intresserad av att förstå islam. Och du, du verkar helt speedad. Försök att dämpa dig lite. Skulle va´ skönt...
Inlägg #11: Postat: 2003-05-20 20:35:00
Jerker till Björn
Tack för ditt mogna lilla personliga påhopp, iofs e jag JEVLIGT snabb så.. :
Jag har emellertid aldrig sagt att koranen säger att jorden e platt så nog lyckades du misstolka...nu till nått konkret;de som förespråkar grym plågsam religiös slakt skulle nog själva behöva en liten åderlåtning för å inse hur avskyvärt det e, eller vad tycker Björn?
Inlägg #12: Postat: 2003-05-21 00:26:00
Björn till Jerker
Det skulle vara intressant att höra vilka undersökningar du bygger din uppfattning på. Vad jag förstår så inträder döden omedelbart då halspulsådern skärs av. De muskelryckningar som sedan sker är då inte tecken på smärta utan på just muskelryckningar. Tvista månde de lärde, eller hur man nu säger. Rätta mig om du är helt säker på att jag har fel. Sedan får du gärna förtydliga vad du menar med det där om den platta jorden. Jag förstår faktiskt inte.
Inlägg #13: Postat: 2003-05-21 23:56:00
Jerker till Björn igen
Jag tror inte djuren dör eftersom deras hjärtan fortsätter pumpa ut blod, tycker detta e avskyvärt! Att människor på den tiden visste att jorden va platt osv säger en hel del om hur upplysta de var..så de skrifter de lämnat efter sig bör tas med en rejäl skopa salt.
Inlägg #14: Postat: 2003-05-22 22:35:00
Björn till Jerker 1
Hjärtdöd eller hjärndöd? Eftersom blodtillförseln till hjärnan omedelbart stängs upplever djuret ingen smärta. Och det var väl det du talade om, eller...?
Inlägg #15: Postat: 2003-05-22 22:41:00
Björn till Jerker 2
Redan under antiken fanns det människor som trodde sig veta att jorden var rund. Känner du till vilka föreställningar och kunskaper om världen som araber, indier, kineser etc. har haft under historiens gång eller utgår du bara från det du lärt dig om kristendomen i skolan? Du utgår från att religiösa skrifter är skapade av människor. Den åsikten har du rätt att ha. Du måste dock vara medveten om att man lika mycket måste respektera den åsikt som gör gällande fortsättning neda
Inlägg #16: Postat: 2003-05-22 22:42:00
Björn till jerker 3
att Koranen är Guds uppenbarade ord och inte skapad eller författad av människor. Med den utgångspunkten blir det logiskt att Koranen innehåller stor kunskap eftersom Gud rimligen har större kunskap än människan. Vad säger att just du har rätt? Mitt förslag är att du läser lite om dessa saker och funderar lite över det. Sedan kan du återkomma i debatten. Men var snäll och låt bli att stämpla människor som dumhuvuden som inte delar din världssyn. Människans kunskap är så oändligt liten.
Inlägg #17: Postat: 2003-05-25 01:40:00
Jerker till Björn 1
Börjar bli lite tjatigt det här, har vart intressant fram till nu att få lite vettiga svar istället för det vanliga hjärndöda "Läs koranen!" men ditt senaste inlägg är en klar besvikelse.
*Kanske tar det 5...kanske 15 sek innan smärtosignalerna inte längre når fram men det spelar iaf ingen roll, det är för länge, särskilt när vi har humana slaktmetoder här,att helt vissa helt ociviliserade människor i andra länder sysslar med sån slakt är svårt å göra nått åt men här ska vi faen inte ha den!
Inlägg #18: Postat: 2003-05-25 01:49:00
Jerker till Björn 2
Skolan ja, själva har jag läst om alla världsreligioner,inte bara kristendom, borde du oxå gjort såvida du inte sov dig igenom de lektionerna. Det som gjorde mig mest besviken med ditt inlägg var att du brukade ordet LOGISK när du beskrev ett religiöst synsätt, använd VILKET annat adjektiv som helst men inte logisk!!! Logik kräver INGA skruvade/påhittade förutsättningar, det ögonblick du använder en sådan är saken inte längre logisk.
Inlägg #19: Postat: 2003-05-25 01:58:00
Jerker till björn 3
som du kanske redan anat e jag inte troende, däremot en hängiven förespråkare av logiskt och rationellt tänkande och det svider som syra i mina ögon när du använde ordet logisk där! Till sist hävdar jag att min tro på big-bang-teorin e logisk eftersom fysiker lagt fram BEVIS för den.sånna som du må blunda för det, spelar ingen roll för mig! En grej till, när du tycker att jag stämplar folk som dumma
Inlägg #20: Postat: 2003-05-25 02:02:00
Jerker till björn 4
med mitt uttalande om hur oupplysta folk var när koranen skrevs osv så fick du mig verkligen att skratta för det betyder att du verkligen insåg min poäng oavsett vad du säger om det i efterhand :
PS. logik"läran om principerna för klart och följdriktigt tänkande" alltså RAKA motsatsen till religio
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...