Islam borde se tusen år tillbaka

Inlägg #1: Postat: 2003-05-14 13:08:00
Salih T
Hej Boris!

Vill du veta vad koranen har att säga om genetik då ska du gå in på följande sida om du är ärlig:

Länk: islamiska.org

På följande sida hittar du bla om vad koranen har att säga om vattnets kretslopp, månljus och farao.

Länk: islamiska.org

Läs och lär!
Inlägg #2: Postat: 2003-05-14 19:30:00
Alaqsa
Boris, När du säger att koranen är ett sags viskningslek och att den nedtecknades långt efter profetensdöd så visar du dina okunskaper, du visar hur pass svag du är inom den biten, du kan helt enkelt inget. Hur koranen kan leda ett samhälle till utveckling hittar du i koranen, läs så förstår du.
Inlägg #3: Postat: 2003-05-14 19:34:00
Alaqsa
jag känner mig så tvungen att förklara lite för dig Boris. Koranen är skickat till människan av den som skapat alla människor, han vet bäst hur vi fungerar och vad vi behöver och hur vi tänker.
Inlägg #4: Postat: 2003-05-14 19:35:00
Alaqsa
I koranen och profetens tal finns lösningar till allt. Och blickar vi tillbaks till hur den islamiska nationen såg ut då så var den mer kärleksfull och civiliserad än dagens såkallade välfärdssamhälle
Inlägg #5: Postat: 2003-05-14 22:59:00
Jerker till Alaqsa
"koranen har lösningar till allt" ok.
Har koranen motbevis till fysikernas bevis på universums skapelseprocess?
Har den svar på följande:
Kan allah skapa en sten så stor att han inte kan lyfta den? Är islam jämlik? Isf varför ska bara kvinnor bära slöja och varför får bara män ingå i bigamiska förhållanden?
Inlägg #6: Postat: 2003-05-14 23:53:00
Elvis Mermic
Svar till Jerker och Boris:

Länk: islamguiden.com
Inlägg #7: Postat: 2003-05-20 00:08:00
Jerker till Elvis
Gå in på det dära "Internet" och kolla så ska du se att du hittar texter som säger att universum styrdes av rymdvarelsen Xenu för 75 milj år sedan scientologernas tro men inte faen utgör denna text ett motbevis mot fysikerna för det! o vad har du o säga om paradoxen? Kan du för en gångs skull ge ett kvalificerat svar? jag tvivlar på det
Inlägg #8: Postat: 2003-05-24 02:27:00
samir
Till Jerker. Om du besöker hemsidorna som nämns visar det hur Korane förklarar universums skapelseprocess långt innan fysikerna kom på det.
Laddar...