|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-13 22:13:00
|
|
Michael Ståhlberg |
". . . produktionskrafternas utveckling", ". . . demokratin fått fotfäste i de kristna samhällena."
Instämmer. Men är det verkligen
vänster-Viktor eller en annan Viktor?
Om det är vänster-Viktor, är han inte
så dum som jag trott? :-
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-13 22:57:00
|
|
Viktor till Michael Ståhlberg |
Jo då, jag är den där hatade vänster-Viktor som huserar på kommentarplatserna liksom den älskade Amerika Mike, jag som sköt en svan och åt grillade igelkottar en fredagkväll!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-13 23:05:00
|
|
Viktor fortsätter |
Fyller år idag, har ätit en god middag med fisk, druckit rosévin till och släppt filosofiska tankar i frihet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-14 13:12:00
|
|
Kristendomen har kämpat emot demokratin |
Mycket länge redan under upplysningen så var den konservativa kristendomen starkt emot dem vetenskapliga och sekulära utvecklingen.
kristendomen har dock tvingats trotts des motstånd till att reformera sig precis samma sak kommer att hända med dem nya religonerna i dagens Sverige inte alls bara Islam
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-14 15:46:00
|
|
Viktor |
Svar 4. Ingen vill släppa makten, inte kristendomen heller. Men till sist har den anpassad sig till nya förhållanden. Sådana inslag som t.ex. muslimerna har kvar i sin religion hade kristendomen länge, nu är de bortrensade. Ändå kan jag inte låta bli att tycka att kvinnor i slöja är vackra…!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-14 22:44:00
|
|
Inslagen i Islam |
Kommer ofta från traditioner som har existerat i tusentals år långt före Islams uppkomst och har och göra med att religonen beblandade sig med dessa traditioner.
Precis så kommer även dem muslimer i Sverige att tvingas anpassa sig till dem Svenska sekulära traditionerna i fram tiden vilket dock den överväldigande majoriteten an muslimer i Sverige redan har gjort även dem kristna med urssprung i dessa regioner specielt från mellan östern kommer att tvingas till det.
|
| |