Är du man eller tupp?

Inlägg #1: Postat: 2003-05-14 08:50:00
Kalle G
"The average woman would rather have beauty than brains, because the average man can see better than he thinks..." Ja, varför är vi tuppar, står på krogen och mäter kukar, och vägrar erkänna fel? För att det fungerar? För att historien bevisar gång på gång att den största tuppen får första tjing på hönorna! Naturen hade för länge sedan rensat bort det här beteendet som en evolutionär återvändsgränd, om det inte var så att ni kvinnor ständigt uppmuntrade och belönade det!
Inlägg #2: Postat: 2003-05-14 09:05:00
Kalle G
Så öppna ögonen och se att både kvinnor och män bidrar till att det är såhär, Marie. It takes two... just me and you... ;-
Inlägg #3: Postat: 2003-05-14 09:06:00
Kalle G
F ö har det väl knappast saknats kritiska artiklar om män?
Inlägg #4: Postat: 2003-05-14 09:59:00
Peter
Tyvärr är det så att mycket av tuppandet blir påhejat av tjejerna, och det är väl knappast en kliv framåt för kvinnokampen när man hellre väljer en rik karl än att satsa på sig själv. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att om ett par silikontuttar och en dyr klocka blir ett par tack vare sina ytliga företräden, då har de förtjänat varann. Innehåll brukar vinna i längden...
Inlägg #5: Postat: 2003-05-14 10:02:00
Peter
Att sen skylla det här på evolutionärt beteende och biologism är bara en lat jävla ursäkt att inte orka utvecklas som människa. Den fria viljan är så mycket starkare än gener och traditioner, om vi låter den.
Inlägg #6: Postat: 2003-05-14 10:08:00
Bo Mu
jaaa, ääääntligen en kritisk artikel om MÄN. Det måste vara första gången i världshistorien. Jaaa - låt oss ääändra på määänneenn!
Inlägg #7: Postat: 2003-05-14 11:57:00
Kalle G
Peter, Jag skrev det inte som en ursäkt att inte utvecklas och observera att jag skrev historien och inte biologin, det är ju en viss skillnad. Men jag påpekade bara hur det sett ut fram tills nu. Viljan, hur fri den än är, kan ju bara påverka framtiden, eller hur?
Inlägg #8: Postat: 2003-05-14 13:45:00
Marie Hellström
Kalle. 1. jag väljer inte tuppar, så räkna bort mig från de tjejer som upprätthåller tuppsyndromet. 2. det finns ett extremt litet urval av icketuppmän att välja på. 3. jag kan inte göra en icketuppman av en tupp. han måste vilja detta själv. 4. jag tillhör de där kvinnorna som alltid är singel eftersom jag vill ha en man som är människa och inte tupp.
Inlägg #9: Postat: 2003-05-14 13:46:00
Marie Hellström
Peter. Jag instämmer i ditt svar 5.
Inlägg #10: Postat: 2003-05-15 09:41:00
Kalle G
Marie, jag pratar inte om dig och mig personligen utan om generella beteenden. Liksom Peter gör i artikeln. Tror du verkligen att urvalet av "icketuppar" skulle vara så extremt litet om det inte var så att efterfrågan är snudd på obefintlig? Själv var jag länge singel för att ingen kvinna ville ha mig som människa och inte som tupp...
Inlägg #11: Postat: 2003-05-15 12:44:00
Marie Hellström
Kalle. Kom du på vad som var problemet med dig? Jag vet flera kvinnor som skulle vilja ha "icketuppar" men hittar inga. Om de nu finns, varför syns de inte?
Inlägg #12: Postat: 2003-05-15 12:58:00
Biff
Vad gör en man för att få en kvinna? "Whatever it takes." Marie, du skulle hisna om du visste hur mycket män gör för att få kvinnor. Vi är som kameleonter. Och att flera kvinnor säger att de vill ha icketuppar? Sure! Fråga en man om han vill ha en siliconbröstad blondin utan hjärna, vad tror du svaret blir?
Inlägg #13: Postat: 2003-05-15 13:04:00
Biff
"-En man som vet vad han vill och tror på sig själv följt av en suck och ett leende" Visst låter det lite bättre än "-En tupp som mäter kuk"?
Inlägg #14: Postat: 2003-05-15 13:26:00
Kalle G
Jaadu, Marie? Varför är det bara "tupparna" som syns? Den frågan besvarar nästan sig själv, eller hur? ;-
Inlägg #15: Postat: 2003-05-15 22:42:00
Marie Hellström
Kalle. Att "tupparna" syns är ju rätt självklart. Men det besvarar inte frågan varför "icketupparna" inte syns.
Inlägg #16: Postat: 2003-05-15 22:48:00
Marie Hellström
Biff. Om män är som kameleonter så förstår jag varför jag inte ser er. Ni är ju osynliga. Sen, jag har ingen erfarenhet av att män gör vad som helst för att vinna mig. Snarare är det så att de gör ingenting för att vinna mig.
Laddar...