Skönhet är makt

Inlägg #1: Postat: 2003-05-13 13:41:00
Katta
Tänk vad mycket bättre det vore om folk använde sina stora ögon och såg kritiskt på tv. Det är så lätt att köpa färdigproducerade sanningar ;
Inlägg #2: Postat: 2003-05-13 19:43:00
Ingrid O Losell
Då ska jag tala om för dej, Katta, att mina ögon är mindre än pyttesmå och jag är fulare än stryk. Barn har jag fött ändå - men jag är varken blind eller dum så visst såg jag att det var de fagra töserna som blev uppbjudna först den gången det begav sej - så kom inte här och snacka snusförnuft ... Men hacka gärna på tv om det känns bra ;o
Inlägg #3: Postat: 2003-05-13 23:17:00
Katta
Såg du programmet? Det handlade om att människor var vackra för att kunna leva vidare, för att locka till barnafödande för artens fortbestånd. Du klickade 4stjärnigt för en artikel som höll med programmet. Du är väl i sådana fall ett exempel på att programmet har fel...
Inlägg #4: Postat: 2003-05-14 08:27:00
Ingrid O Losell
Men kära nån - här är det Tinas text med rubriken "Skönhet är makt" som jag applåderar. Har du läst den? Näsvist påstår jag att den är ett referat - ett väl genomfört referat.
Men, när jag nu bestämt påstår att skönhet faktiskt är makt så är det en åsikt som bygger på mina egna erfarenheter.
Laddar...