Reclaim The Köpcentrum

Inlägg #1: Postat: 2003-05-14 10:38:00
Viktor
Nu är vi tillbaka på Stureplan. ”Som jag upplevde det utlöstes allt bråk av att två poliser grep en klottrare, en kille som var högst 15 år gammal. Det var övervåld. De slog hans huvud mot stenväggen. Sparkade och slog. Det kändes som om polisen bara hade väntat på att slå till. Jag tänkte: Vad ska jag göra? De slår ett barn. Jag visste inte vad jag skulle göra.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-14 12:19:00
Fredrik Vargas Friberg
*fniss* Måste säga, att jag en smula ler...men men. Oavsett felen med övervåld, maskering, klotter, vapen, så har en bit gått förlorad. Den fanns under gamla hippyeran, under Gandhis tid...Fredstanken, make love, not war. Alltså, denna artikel tog upp den biten på ett halvfilosofiskt sätt, så att den av mig fick ett högt betyg. mvh Fredrik
Inlägg #3: Postat: 2003-05-14 14:12:00
Mike
En vacker tanke. Tyvärr är det nog själva vandaliseringen som är huvudsyftet. Det politiska är en förevändning.
Inlägg #4: Postat: 2003-05-14 19:58:00
Fredrik Bäck
Så sant som det var sagt. Inget att tillägga, privatiseringar begränsar yttrande- och mötesfriheten. Mest med pengar sätter dagordningen på vad som är bra och inte. Lite grann som en gammal kinesisk kejsare.
Laddar...