Vad är transnationalism?

Inlägg #1: Postat: 2003-05-12 17:37:00
Olof Öberg
Heh, nä du. Adryan vill antagligen ta ännu mer av dina pengar så att han fortsätta predika om sin ideologis förträfflighet var det någon som fann exakt vad transnationalismen är för något?. Jag har läst Adryans åsikter om hur hans och många andras funktionshinder är något positivt och en del av deras indentitet dvs. den skall inte "botas" utan accepteras. Som döva som aktivt söker att få döva barn ungefär.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-12 18:19:00
Adryan Linden
Bäste Olof Öberg,
som om min eller de dövas åsikt är mindre riktig än din...

Hrrrmm, återigen bevis för icke-funktionshindrades äckliga självgodhet ,D
Inlägg #3: Postat: 2003-05-12 21:50:00
Olof Öberg
Det är inte för att du är funktionshindrad som dina åsikter är dåliga. Att du binder upp din indentitet så hårt i att du är funktionshindrad är ungefär som gängmedlemmar som gör gänget till allt i sina liv. De jag känner som har MS ser sig själva som människor först och definierar sin sjukdom som något de helst vill vara utan och inte som en fast punkt i tillvaron.
Inlägg #4: Postat: 2003-05-12 22:44:00
A. Linden
Bäste Herr Olof Öberg,
Lika hårt som du binder upp din identitet med att du är icke-funktionshindrad. Du borde börja se dig främst som en tillfälligt icke-funktionshindrad...
Inlägg #5: Postat: 2003-05-12 22:45:00
A. Linden
fort. Okej, men jag är ju inte sjuk och min åsikt är att folk med MS inte heller är det, de tillhör en folkgrupp med en fysologi som av icke-funktionshindrade världen är betraktad som sjuk. Och nej min åsikt är inte dålig på basis av att jag är funktionshindrad, vem har sagt det? Den är dålig p g a att du är icke-funktionshindrad ,D
Inlägg #6: Postat: 2003-05-13 10:08:00
hasse
A. Linden tack för ditt postmodernistiska dravel! Hur kan man låta bli att definiera MS vi pratar om Multiple Sclerosis va? som en sjukdom? Hur fan ska vi definiera sjukdomar då?
Inlägg #7: Postat: 2003-05-13 21:13:00
A. Linden
hasse, först vill jag tacka för komplimanget "postmodernistiska dravel".

Svaret på din fråga, är att det får du ta och fundera ut själv.
Laddar...