|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-12 11:31:00
|
|
Alf Carlsson |
..men det är ju en helt annan fråga. Jag har jobbat på Kockums i Malmö och kört tåg i 23 år och har mycket lång facklig erfarenhet. Men du har rätt. Jag har aldrig besökt Gislaveds gummifabrik. Din synpunkt kanske är lösningen: dålig arbetsmiljö - flytta bolaget utomlands. Lägg fötslaget till LO.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-12 11:54:00
|
|
Industrimänniska |
Då kanske du också vet att större delen av gummiverksamheten fortgår i Gislaved, utlokaliserat på småföretag.
Vet du varför Småland aldrig har brist på industriarbeten? Har du någon gång i ditt fackliga arbete funderat på det? Inte beror det på skyhöga skatter o världens kanske krångligaste företagsregler.
Kanske för att man har en helt annan inställning till moral och arbete än stenkastande medelklassungar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-12 13:33:00
|
|
Alf Carlsson |
Skatt är den avgift vi betalar för den generella välfärden.
Är den generella välfärden för låg betalar vi för lite skatt, är den för hög betalar vi för mycket skatt.
Du kan själv fortsätta...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-12 13:39:00
|
|
Industrimänniska |
Och jag som trodde den tillkom för att finansiera allmän värnplikt. Det står ju på deklarationsblanketten :.
Nåja; Någon gång kanske du borde fundera på HUR förmågan att betala dessa avgifter tillkommer. Genom arbete och export kanske? Inte är det genom att krossa skyltfönster iallafall.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-13 08:57:00
|
|
Lasse Thn |
Och du kanske skulle fundera på betydelsen av det offentliga för att företag ska fungera och verka i landet...det finns kanske ett visst beroendeförhållande där.
|
| |