Extremistliberalistens barn

Inlägg #1: Postat: 2003-05-12 11:38:00
Alf Carlsson
...alltså jag försökte beskriva hur det går till när landet dräneras på sina tillgångar och hur det allmänt ägda flyttas över till de privata pyramidspelen.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-12 11:43:00
Alf Carlsson
Att "riktiga" arbetare inte har tid att filosofera dras upp som något ärofullt?
Då har dom för lite tid och för låg lön.
Själv arbetar jag som ett svin på dygnets alla timmar, på årets alla dagar. För mig finns inga helger. Det är IT som möjliggör min närvaro i debatten.
Inlägg #3: Postat: 2003-05-12 11:48:00
daniel.
Jobbar dygnet runt, 365 dagar om året? Då förstår jag att du är så uppgiven...du kanske borde ta och prata med ditt fackförbund för jag trodde vi hade lagstiftad 8 timmars dag i Sverige?
Inlägg #4: Postat: 2003-05-12 12:01:00
Industrimänniska
För en arbetare är det ärofullt att arbeta. Kan man tänka sig något så hemskt? Småföretagare i verkstadsindustrin har just sådana arbetstider som du förfasar dig över. Inte på grund av fackligt arbete dock utan på grund av att man måste arbete halvt ihjäl sig för att få ihop allting. Tror du att dom beklagar sig? Knappast, för många är arbete något positivt. Ditt förhärligande av ligister är som att spotta på dessa människor.
Inlägg #5: Postat: 2003-05-12 12:03:00
Industrimänniska
Kanske borde du ägna litet mer tid åt alla de politrucker som förskansat sig fördelar genom just fackliga karriärer och sossepampar. SL chefer, SR styerelser m.m. Facklig karriär är knappast synonymt med hårt arbete om du nu tror det :.

Inte fasen är det några småländska småföretagare iallafall :.
Laddar...