Inlägg #1: Postat: 2003-05-12 03:41:00
|
Michael Ståhlberg |
Ändå upplever muslimer och vänsterextremister samt borgerliga som Mike plus Mårten Karlsson det så. Att säga att det gör mig häpen är ett understatement. Är det så lågt i tak, är kritik av invandrings-
relaterade problem så känsligt, att
kritiken måste vara urvattnad för att inte vara "anti-muslimsk" och
"rasistisk"? Fruktansvärt om det är så.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-12 09:01:00
|
Kent Davidsson |
Du kanske glömde läsa titeln. Den antyder att RD tycker att man ska stänga en skola för att den är islamsk, inte för att det råder missförhållanden av den art som avslöjades i reportaget. Kanske tycker RD och du att själva islam är missförhållandet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-12 10:45:00
|
klas |
kent: så du menar att de som kritiserat artikeln varit för slöa för att läsa den och bara läst titeln?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-12 11:38:00
|
Kent Davidsson svar på 3 |
Jag har läst båda. Kan du inte tala om vad i artikeln som motsäger uppmaningen i titeln i stället för att fråga mig vad andra gjort?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-12 19:50:00
|
Erik Lindgren |
"För att det säger sig självt att en religion som så grovt kränker kvinnans rätt i de arabisk-islamiska staterna, inte kommer att vara annorlunda i västlandet som för övrigt de flesta islamistiska stater bespottar." Nöjd nu, Michael?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-13 15:15:00
|
Dan |
Jo men ni har rätt, det är förstås helt ok med systematiskt mörkande av misshandel och övergrepp hos skolledningen på ett flertal, religiöst inriktade, skolor eftersom artikelrubriken lätt kan misstolkas? Ack ja, kära barn....
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-13 18:28:00
|
Yke svar på 2 |
Kent: De islam-skolor som finns i sverige är mellanöst-extremist-muslimska och då kan man med all rätt sätta likhetstecken mellan islamskola och skola med missförhållanden. jag tror inte andra islamska nischer skändar, misshandlar och kränker barn som mellanöst-nischen gör. Ut med packet nu!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-14 14:08:00
|
Mellan östern har inte ensamrätt på |
barnmisshadel och kvinno förtryck det förekommer både i Indien och kina och Afrika så även muslimer från dessa länder måste i sånna fal det skulle stoppas att öppna friskola.
Det skulle absolut inte förvåna mig om dessa företelser förekomer även inom andra Friskolor och samfund specielt då dem Hinduiska Shikiska.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-06-20 20:50:00
|
DC |
I tider där grundskolan minskar undervisningen om Kristendom, som är Sveriges statsreligion, på grund utav att det "kan uppfattas stötande" så kan man ju bara undra hur långt sossarnas rövslickeri bland de muslimska väljarna kommer gå. Friskolor som misshandlar och kränker utan kritik. Kyrkor som måste införa jämlikhetsprinciper som varken judar eller muslimer måste och offentliga utställningar där Jesus porträtteras som transvestit med mera. Vad är nästa steg, sharialagar?
|
|