Inlägg #1: Postat: 2003-05-12 09:39:00
|
daniel. |
Naida, du har fullständigt rätt. Alf har givetvis all rätt i världen att uttrycka sig eftersom vi lever i en demokrati vilket iofs Alf inte verkar tro. Dock är det inte en demokratisk rättighet att stå oemotsagd. Precis som Alf har rätten att uttrycka sig och kritisera mig, så har jag givetvis rätten att uttrycka mig och kritisera honom.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-12 09:39:00
|
daniel. |
För du kan väl inte tycka att yttrandefriheten stannar vid Alfs rätt att anklaga mig för nåt jag inte är men jag ska hålla tyst?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-12 11:50:00
|
Alf Carlsson |
Jag stödjer inte alls stenkastare, lika lite som jag stödjer t ex Jochim Berner.
Ditt problem Daniel är att du inte tecknar hela bildan och försöker se våldets sammanhang. Våld och motvåld´. Det är därför jag hjälper dig med det nu.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-12 11:51:00
|
daniel. |
Du stöder inte stenkastare säger du...men samtidigt kallar du det för demokratiskt? Hur vill du ha det?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-12 11:58:00
|
daniel. |
Och du lyckas ändå inte bevisa något egentligen. Du kommer med klassiskt syndikalistiska konspirationsteorier om Staten och Kapitalet och hävdar att Sverige skulle vara nån slags kvasi-demokrati på gränsen till diktatur. Jag köper helt enkelt inte det resonemanget.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-12 12:00:00
|
daniel. |
Fast det kvittar vad du säger eller vad jag säger - vi är två envisa jävlar båda två som aldrig kommer att ge med oss, så vi kanske borde avsluta där ;
|
|