|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-11 17:48:00
|
|
YA |
Kan ingen jävel hålla sig till saken här?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-11 20:07:00
|
|
Stefan |
Hålla sig till saken? Ramona ondgör sig över missförhållanden i muslimska friskolor och tycker att alla bör stängas efter att ha sett ett program på TV, men verkar inte orka tänka ytterligare ett steg om det kan vara lika illa eller värre på andra friskolor. Det är enögt att attackera det som är i fokus för studen, men bortse från alla liknande problem. Mindre än 2 av sveriges muslimska barn går i dessa friskolor, och Ramona får det att låta som om det gällde varenda muslim i hela sverige.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-13 16:14:00
|
|
Mr Blå |
Stefan!
Ännu färre går i Livets Ords och Scientologernas skolor och ännu färre blir de om vi pratar procent. Hur kan du då vilja prata om varbölder på den svenska arenan ;-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-13 19:47:00
|
|
Stefan |
Visst är det färre som går där, men de är flera gånger värre än de islamska. Att jämföra islam med sekter som Livets Ord och Scientologerna känns rätt skevt. Varbölder är de i egenskap av slutna, direkt kritikerfientliga sekter, något man faktiskt inte kan anklaga islam för. Vad gäller Scientologerna rekommenderar jag www.xenu.net för info om hur den scientologiska pedagogiken fungerar stor sajt!.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-13 19:49:00
|
|
Stefan |
Räkna av praktiserande muslimer som läser på friskola och jämför med av praktiserande Livets Ordare och Scientologer så får man en mer rättvis bild av respektive skolas omfattning.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-14 10:16:00
|
|
Mr Blå |
"Visst är det färre som går där, men de är flera gånger värre än de islamska". Du vet tydligen mer om detta än jag.
"Att jämföra islam med sekter som Livets Ord och Scientologerna känns rätt skevt". Vet inte vem som jämfört Islam med dessa sekter du gör samma misstag HELA Islam mot ETT kristet samfund/sekt ex: "Räkna av praktiserande muslimer som läser på friskola och jämför med av praktiserande Livets Ordare och Scientologer så får man en mer rättvis bild av respektive skolas omfattning".
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-14 10:18:00
|
|
Mr Blå |
Hur som...ett lär vara säkert - Ingen av dessa skolor lär klara sig från beskrivningen att vara "kritikerfientliga sekter".
Sista frågan - Vilka är behoven för friskolor öht - egentligen ?!?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-15 12:08:00
|
|
Stefan |
Point taken. Så länge det vandrar Scientologer på denna jord kommer jag aldrig ge mig. Även om dom fotograferar och registrerar mig, även om jag blir SP-stämplad, är "fair game" och utsatt för "dead agenting" kommer jag inte att sluta kritisera dom. Och i jämförelse är muslimer nästan oavsett inriktning rena änglarna i jämförelse. Passa på att läs Scientologernas hemligstämplade material för OT-nivåerna på www.xenu.net .
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-15 14:53:00
|
|
Mr Blå |
Mycket att läsa ;-
Vissa beskrivningar av Hubbard påminner lite om hur man beskrev Muhammed på tiden det begav sig. Exempelvis "Hubbard was schizophrenic, in the fifties and sixties he was sure CIA, the communists, psychiatric and medical assosiation had hitmen out to get him. Even the FBI, who Hubbard frequently sent letters to, ignored him because of "his possible mental instability and rambling and incoherent nature of his letters.""
|
| |