|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-10 13:14:00
|
|
Viktor |
Vi kristna är ju så obeskrivligt självtänkande människor. Den dagsaktuella informationen får vi från vinstinriktade inbäddade journalister, en sann indoktrinering modell George W Bush där till och med krig är fred och även koleran i Basra. Så självtänkande är vi i dag lördag , att vi kan t.o.m. välja mellan elva 11 stycken amerikanska filmer i våra svenska kommersialiserade TV-kanaler TV3, TV4, TV5. Vi är så obeskrivligt ... indoktrinerade!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-10 16:02:00
|
|
Yanni |
Nu talade jag inte om "kristna" utan om muslimer. Väldigt få barn födda av föräldrar som också är födda i Sverige sätts i en skola där man ensidigt koncentrerar sig på endast en religion som är en hel livsstil. HUR ska dessa muslimska barn någonsin komma in i och få jobb i det svenska samhället? vi har elva amerikanska filmer att välja på.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-10 16:03:00
|
|
Yanni |
Suddade bort lite för mycket: Det handlade INTE om att vi har elva amerikanska filmer att välja på. Skulle det vara.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-10 16:28:00
|
|
Viktor |
Mitt inlägg syftade till att beskriva att vi i verkligheten inte är mer självständiga tänkande människor i genomsnitt än muslimerna i genomsnitt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-10 16:30:00
|
|
Viktor fortsätter |
”…ensidigt koncentrerar sig på endast en religion…” I ett sammanhang poängterade jag att i våra skolor finns allmän religionskunskap som undervisar om alla större religioner men till slut lär man alltid att kristendomen är den bästa religionen. Det är också en viss ensidighet. Läraren blev arg och sa: ”Men vi kapar inte armen om man har stulit som muslimerna gör”. Han är behörig lärare, religionskunskap som specialitet och ledamot för Kristendemokraterna i kommunen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-10 16:37:00
|
|
Viktor fortsätter |
Slutreplik. Mänskliga rättigheter artikel 2, språket talas på Salomonöarna av 1200 människor.
”Evriwan i gat raet long evri raet mo fridom we i stap long Deklereisen ia, wetaot eni kaen difrens, olsem long reis, kala blong skin, seks, langwis, rilijen, politikol o narafala kaen tingting, we i kamaot long saed blong neisen o sosol, propeti, taem we man i bon long hem o emi narafala sosol saed olsem.”
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-10 16:54:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Har börjat misstänka att "Viktor" är min gamle trätobroder "Roland" från
SvDdebatt. Stämmer det?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-10 19:34:00
|
|
Viktor till Michael S. |
Nej det stämmer inte! Jag föväxlade dig en gång med Amerika Mike, men sedan visade det sig att ni inte riktigt hade samma värderingar. Så man kan ta fel…
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-10 21:50:00
|
|
Man |
Viktor: "men till slut lär man alltid att kristendomen är den bästa religionen". Du kan väl inte utgå från att alla religionslärare försöker indoktrinera sina elever bara för att du haft en dålig lärare???
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-05-11 11:37:00
|
|
Yanni |
Oavsett vad man tycker om religion. VAD ska dessa barn bli när de blir stora om de inte får samma kunskaper som andra barn? Hur ska de någonsin komma in i det svenska samhället när föräldrarna inte VILL att de gör det? Är inte det ett större problem att diskutera än att tjafsa om religionslärare?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-05-14 14:20:00
|
|
Yani det finns ochså Judiska och Katolska |
Friskolor i Sverige även dessa och specielt dem katolska är mycket mer traditionela och och icke sekulär en genomsnits Sverige.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-06-20 21:04:00
|
|
DC |
Menar du Katolska skolan eller? En av de centrala delarna inom kristendom är att inte döma/skada andra varelser skapade av Gud. Är det fel att lära ut tycker du?
|
| |