Islam borde se tusen år tillbaka

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-05-09 21:30:00
Ivan Bogardi
1. Det är ingen doktorsavhandling utan en tidningsartikel med budskap och humor. Lista om källor behövs inte. Det är alldeles säker att när Koranen skrevs, fanns inga parkeringsregler, inte ens Allah kunde tala om vad man ska göra med bilen medan man ber.
2 Kontradiktion? Förklara bättre.
3 Det behövs IQ til att förstå humor också. Det är som de flesta bokstavstrogna muslimer saknar. Därför är de farliga.

vandor
Inlägg #2: Postat: 2003-05-09 21:44:00
Ale
So ivan, du menar att kolumnen var ett skämt? ska vi inte ta de på allvar. Du är en rasist...

Om jag skriver en hånande kolumn om judar och vilka kabaler det finns, eller som du säger, "humor", så undrar ja hur du skulle reagera.

Käre Boris skriver att när Islam var på topp, så var forskningen på topp, folket levde i fred...

Men sen skriver han att Islam inte borde ha någon politisk inflytande i något land.

Jag ser inget farligt med fred och forskning? gör du det?
Inlägg #3: Postat: 2003-05-10 10:41:00
YA
Vad har det med något att göra Naida? Vad Boris skriver om är att islam inte NUMERA för samhällen framåt utan bakåt och att stat och religion ska vara åskilda. Men som vanligt när man kritiserar muslimer blir man kallad rasist och historielös. HAR muslimer verkligen ingen som helst självkritik? Ser det BRA ut i Mellanöstern tycker ni? Varför bor då så många i det föraktade väst?
Inlägg #4: Postat: 2003-05-10 10:43:00
Ale
Vems fel är det att det är så dåligt i Mellanöstern din dumma jävel. Har du läst artikeln ditt CP. Varför kan man inte kritisera israel utan att bli kallad nazist, antisemit osåvidare.

Er samhälle är den mest dekadanta i hela världen. alkohol problem, prostitution, otrogna makar, våldtäkter som sker varje timme..

För det här oss "frammåt"?
Inlägg #5: Postat: 2003-05-10 13:00:00
Seben
Ale. Om det är så dåligt här , varför bor du här då? Åk tillbaka så svenska skattebetalare slipper försörja dig. Islam är rena medeltiden och kommer aldrig att kunnas utveckla människor och samhällen.
Inlägg #6: Postat: 2003-05-10 13:01:00
Serben
Ale. Om det är så dåligt här , varför bor du här då? Åk tillbaka så svenska skattebetalare slipper försörja dig. Islam är rena medeltiden och kommer aldrig att kunnas utveckla människor och samhällen.
Inlägg #7: Postat: 2003-05-10 14:45:00
Vladislav
Naida Culum. Att Boris får skriva vad han vill i tidningen kallas i alla civisiserade länder för yttrandefrihet. Jag förstår att du som muslim är helt främmande för begreppet men så är det i en västlig demokrati. Om du vantrivs som muslim i väst så åk för fan till ett muslimskt land och stanna där!
Inlägg #8: Postat: 2003-05-10 15:17:00
Kristofer Martinsson
Till Vladislav: Ser överhuvudtaget inte din koppling av kritiken till personen Culum. Snarare verkar du själv i din kommentar vilja försöka strympa yttrandefriheten. Att döma av ditt namn, härstammar du själv inte från väst, utan snarare, med min kunskap i ämnet, från något ortodoxt land, till exempel Serbien. Om så är fallet förstår jag varför du försöker misskreditera de som kritiserar Serbien etniska rensning under 1990-talet.
Inlägg #9: Postat: 2003-05-10 19:14:00
vladislav
Kristofer. Du är tydligen svensk och som alla svenskar duktig på att lägga näsan i blöt i saker som ni inte begriper eller har kunskap om. Som de flesta svenskar är du också jävligt politisk naiv. Det är därför helt meningslöst att diskutera Balkan eller Islam med dig. Om Islam blir en kraft att räkna med i Sverige kommer du ändå att få lära dig den hårda vägen!
Inlägg #10: Postat: 2003-05-10 19:16:00
Ivan
Vilken extradebatt! Det är nästan för sent att reagera till Ales svar till mig där uppe. Jag är inte rasist, jag har muslimska kompisar också, fast inga fundamentalister. Humor och skämt är inte samma sak. Boris har mycket humor, men han menar allvar. Det finns skämt utan humor också. Jag är emot judisk fundamentalism också, jag tycker att fanatiska judar är nästan lika farliga som fanatiska araber. Bara nästan, för att de hotar inte alla "otrogna". Jag gillar inte fanatiker över huvud taget.
Inlägg #11: Postat: 2003-05-10 20:42:00
Ale
Vad är muslimsk fundamentalism? Vad är "al qaeda"? Svara på dessa frågor.

För övrigt, Hamas var skapad av Israel...
Inlägg #12: Postat: 2003-05-10 23:41:00
Kristofer Martinsson
Vladislav: "SOM DE FLESTA SVENSKAR ÄR DU OCKSÅ JÄVLIGT POLITISK NAIV." Jaså, menar du att vi svenskar är naiva?! Snarare är det så att jag nu med all säkerhet vet att du 1. Är en serb som tycker etnisk rensning och våldtäkt är helt ok! 2. Om det blev krig i Sverige mellan svenskar och serber inte skulle dra dig för att våldta några svenska kvinnor 3. Inte skulle ha något samvete för det.
Rätta mig gärna om jag har fel, men du tycker kanske att den serbiske krigsförbrytaren Milosevic hade rätt?
Inlägg #13: Postat: 2003-05-11 00:26:00
Yke
Till Naida
Extremism är ALLTID fel, höger som vänster och allra värst; religiös. Ingen här gillar våldtäkt! det förstår nog du oxå. Jag har varit i asien o sett den religiösa islam-extremismens sanna ansikte, sympatiserar du på nått sätt med den har du inget i sverige att göra!Annars e du mer än välkommen till vår inte perfekta men mycket väl fungerande svenska demokrati
Inlägg #14: Postat: 2003-05-11 15:59:00
YA
Naida klänger sig fast i Bosnien. Där begick "kristna" serber ett brott mot mänskligheten och muslimer vilket deras ledare nu står inför rätta för. Bra. Men hur ser det vanligtvis ut på platser där muslimer är i majoritet? Religionsfrihet? Knappast. Yttrandefrihet? Nä. Demokrati. Nix. Förtryck? Japp. Rättslöshet, noll utveckling, fattigdom. Jomen.
Inlägg #15: Postat: 2003-05-11 18:15:00
OKEJ!
Låt oss sammanfatta debatten och avsluta densamma med att konstatera att stat och religion inte här ihop, aldrig och inte någonstans!
Religionen är alltid en privatsak och var och en får försöka bli lycklig på sin tro. Fundamentalism är alltid av ondo och ska bekämpas överallt där den förekommer! Seså, nu kan ni återgå till TV:n igen.
Inlägg #16: Postat: 2003-05-12 10:13:00
Mr Blå
Idiot, rasist, cp, dum... Jag känner igen den aggressiva "retoriken", hatet, förolämpningarna och den låga nivån. Varifrån ?!? Jo, från Metro när man kunde debattera där, Alltid samma ämnen - Balkan eller Islam. Varför ?
Inlägg #17: Postat: 2003-05-12 16:59:00
serben
Därför att muslimerna hotar alla som inte är muslimer och kallar dom otrogna. Därför att muslimer aldrig kan tolerera andra religioner än den egna.
Inlägg #18: Postat: 2003-05-14 00:11:00
kalle ku
Problemet är inte att islam eller kristendommen används på fel sätt utan att den används i huvudtaget. Inse överallt där religon sätter dagordningen är det misär, oavsett om det är i forna jugoslavien eller i mellanöstern.
Inlägg #19: Postat: 2003-05-15 15:50:00
Serben
Jag är i Sverige för att kriga mot muslimerna när den dagen kommer!
Kristna Krigares Jihad!
Inlägg #20: Postat: 2003-05-15 21:08:00
Ghetto----->Serben
Jag är muslim....o den dagen som du säger har kommit, möt mig då va en MAN....ÖGA mot ÖGA, Tand mot Tand.Jag är oxo här för att kriga mot dem som krigar mot muslimer.....TAKBIR ALLAHUAKBAR!!!!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...