Replik till En natt som andra

Inlägg #1: Postat: 2003-05-09 15:32:00
Sofia
Ska man leva ett helt liv ihop får man nog räkna med att känslorna ifrågasätts då och då. Det är väl liksom en del av motorn i en relation, eller? Fy fanken för att bestämma: ja, nu är det du och jag.. och så behöver vi aldrig mer fundera över varför. Den häftigaste spänningen tror jag kommer när man älskar med en aningens touch av osäkerhet. Ingen får bli självklar för en, då blir det trist. *s* Jag börjar känna mig som en rådgivande farbror Barbro.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-09 16:11:00
martin.
Humm... jo, det är naturligtvis sant också. Att ta varandra för givet känns aningen lobotomerat. Självklart måste man pröva känslorna i tanken och känna efter. Men det är verkligen inte bra om det leder till anklaganden, svartsjuka och misstänksamhet. Men kommunikation och lyhördhet kan ju lösa allt det där. Är dock tveksam till om tjejer generellt är så mycket bättre på det än killar på det egentligen. Allt handlar ju om individer...
Inlägg #3: Postat: 2003-05-09 16:15:00
Jörgen
Tjejer är inte bättre på kommunikation, bara annorlunda. Men eftersom det är de som definierar vad som är bra och dålig kommunikation så är det självklart deras sätt som är bra! Min tjej förstår inte mig ett smack bättre än vad jag förstår henne, snarare tvärtom. Ändå är det alltid mitt fel när vi ska "prata ut" och allt går åt skogen...
Inlägg #4: Postat: 2003-05-09 16:22:00
Sofia
Vem har sagt att tjejer är bättre på att kommunicera?
Inlägg #5: Postat: 2003-05-09 16:28:00
martin.
Det är en en åsikt som jag tycker dyker upp ganska ofta fast du skrev inte det, jag vet... samma sak med myten om att kvinnor skulle vara utrustade med mer empati. Själv kan jag inte se någon könsskillnad vad det gäller sådana egenskaper faktiskt.
Inlägg #6: Postat: 2003-05-09 16:47:00
Sofia
Jag tror att det handlar om individer där också, inte om kön. Vissa människor är helt enkelt mer empatiska än andra.
Inlägg #7: Postat: 2003-05-09 17:04:00
Jörgen
Du sa det inte, Sofia och tack för det. Men generellt så är det väl en ganska vanlig åsikt bland folk. Min kommentar var mest medhåll till martins Svar 2.
Inlägg #8: Postat: 2003-05-09 17:18:00
Kalle G
Apropå det här med att ifrågasätta känslor så är jag helt nojig. Min tjej säger ofta hur mycket hon älskar mig, hur snygg, sexig och underbar älskare jag är, mm. Problemet är att... tja, jag tycker hon överdriver. Jag är ju bara en taskig medelmåtta, och knappt det! Så jag får en gnagande känsla av att hon bara driver med mig, och att hon och hennes kompisar skrattar åt mig bakom min rygg! För SÅ jävla bra som hon säger att jag är, det kan ingen vara.
Inlägg #9: Postat: 2003-05-09 23:31:00
Sofia
Låter som att du skulle må gott av en kurs i självförtroende :-
Inlägg #10: Postat: 2003-05-10 08:30:00
Kalle G
Jo, jag vet :- Men... lite av den här känslan kommer av just det här som du har skrivit om. För om man ska gradera känslorna efter sexlusten, då överdriver hon definitivt...
Inlägg #11: Postat: 2003-05-10 13:21:00
camilla
Kalle G - Sexlusten varierar ju från person till person ändå - oavsett känslor. Alla har inte samma behov av sex. Om hon säger allt det här om dig, då får du försöka lita på att hon menar det. I dina ögon kanske du inte är allt det hon säger, men tydligen är du det i hennes. Skulle hon kasta bort tid på någon bara för själva nöjet att driva med honom?
Inlägg #12: Postat: 2003-05-10 19:09:00
Biff
Kalle, du kan ju inte vara dålig iaf. Se det så!
Inlägg #13: Postat: 2003-05-12 08:44:00
Kalle G
camilla, "Skulle hon kasta bort tid...?" Ja, det kan ju vara så att hon bara är ihop med mig i brist på bättre, som tidsfördriv medan hon väntar på "Mr Right"...
Inlägg #14: Postat: 2003-05-12 08:59:00
Kalle G
Kolla AC Collins Svar 3 i första kommentartråden här under. Hon lyckas uttrycka det så mycket bättre än vad jag kan.
Laddar...