Inlägg #1: Postat: 2003-05-09 16:06:00
|
Man |
Det var den tunnaste argumentation jag sett på länge!!! Man får alltså inte kritisera muslimska friskolor för att det även finns icke-muslimska friskolor som vansköts... Herregud, karl, tänk lite innan du skriver nästa gång!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-09 16:44:00
|
Sara |
Go Tommy, keep going, dont stop
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-09 22:21:00
|
Alf Carlsson |
Generellt gäller naturligtvis sanningen fler friskolor - ökad segregation. Friskolorna är den nyliberala viljan, som ytterst ska garantera Frälset plats i en attraktiv utbildningsorganisation. Den kommunala skolan är tänkt ska producera tjänstefolket.
Göran Persson tillhör Frälset.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-10 03:28:00
|
Odin |
Tommy, du har min kärlek, stackars dig. Jag skall be för dig!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-10 03:54:00
|
Tuted |
Jag kan inte riktigt förstå varför att svenska friskolor skall stängas..därför att falska muslimska "rektorer" är bedragare? Det vet vi ju alla att muslimer är falska och ohederliga människor..det ligger i Islam...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-11 11:37:00
|
Mikael Larsson |
Det stämmer kanske det du skriver men nu var det muslimska friskolor som var ämnet.
Är du rädd för att ta debatt om ett nu så brännhett ämne.
Du viker dig som ett asplöv för vinden då "klassad-som-rasist" frågor blåser...har du ingen kurage karl...???
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-11 14:39:00
|
klas |
Det finns en enklare lösning som är så självklar att jag är förvånad över att den inte kommit upp någonsin under debatten. Centraliserad Examination. Det skulle avsluta det godtycke som råder i svensk skola där samma person utbildar OCH examinerar sätter betyg. Naturligtvis är detta vansinne, en lärare skall förbereda och hjälpa eleven inför examination som utförs av någon annan.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-12 12:57:00
|
frågan |
Man behöver inte stänga alla friskolor. Det räcker att vi stänger dom skolor som drivs av organisationer som har inställningar som står i konflikt med svensk läroplan. Det rensar ut SAMTLIGA skolor drivna av religösa organisationer då de inte kan vara opartiska i religionsfrågan. Däremot anser jag att andra friskolor ska få vara kvar. MEN kontrollera bättre,
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-13 15:12:00
|
Dan |
Självklart ska religiösa friskolor inte få finnas i ett civiliserat samhälle. Man ska inte tro, man ska veta! J-a filfakare hela bunten....
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-05-14 13:17:00
|
Hellan |
Du är bara en avundsjuk stackare som röstar rött. Människor som du är verkligen ett stort skämt och borde verkligen inte få föregå med gott exempel.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-05-15 17:00:00
|
pUs |
Har jag förstått dig rätt nu - du menar att svenska friskolor läs kristna bör stängas, rakt uppochner, men inga muslimska friskolor ska stängas? Nog för att det är jävligt inne att vara politiskt korrekt, men jag hoppas innerligt att jag missuppfattat dig..
|
|