Inlägg #1: Postat: 2003-05-09 13:55:00
|
Jörgen |
Totalt hämningslöst kan hon berätta samma sak om och om igen, "Ojdå, jag glömde visst." kommer det lite lamt när man påminner henne.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-09 14:15:00
|
Sofia |
Himmel människa! Vad har du träffat för kvinnor? :-
Näpp, skämt åsido..
Okänsligheten som du upplever beror nog på precis samma sak som jag försöker säga i min text: det är så jävla sorgligt att vi kommunicerar förbi varandra.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-09 14:16:00
|
Sofiaigen |
När du upplever att en kvinna är totalt okänslig och bara pladdrar på om privata saker så beror det nog helt enkelt på att den privata sfären inte är lika privat för en kvinna som för en man. Kvinnor delar ofta allt med varandra: innersta tankar, sexlivet, drömmar och besvikelser. Vi är lärda att våga vara små inför varandra. Därför kan det nog hända att vi gärna sätter fingret på när andra är små också - inför andra utan att skämmas för det.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-09 14:17:00
|
Sofiaigenigen |
Sen finns det en annan sida av det - gamla förbittrade relationer där litenheter används som pikande slagträn. Men det är något helt annat.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-09 14:45:00
|
Jörgen |
Tack för ett uttömligt svar. Det är väl bara att lära sig att man inte får anförtro skämmiga saker åt den man bor ihop med... Sedan om hon "skvallrar" av elakhet eller av obetänksamhet spelar ju egentligen ingen roll. Det visar ju bara att antingen lyssnar hon inte på mig, eller så skiter hon i vad jag säger.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-09 15:47:00
|
Sofia |
Just det! Varför börjar jag känna mig som farbror Barbro :-
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-09 16:25:00
|
Jörgen |
Ja, det var väl ungefär vad jag har misstänkt! Tack för att du tar dig tid och ger bra svar, även om det känns lite tråkigt att få sina misstankar bekräftade...
|
|