|
Inlägg #21: Postat: 2003-05-11 11:28:00
|
|
Mikael Larsson |
Jag tycker du är tuff som vågar lufta din vrede så klockrent som du gör.
Sen att det finns så många "förståsigpåare" som skall skriva skit om allt de inte kan acceptera tex kvinnans rättigheter, är vi rätt vana vid nu.
Stå på dig!!!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-05-11 14:12:00
|
|
Stefan |
Jag säger bara Livets Ord och Scientologerna! Där har ni två varbölder på den svenska friskolearenan, och båda får missförhållandena i islamska friskolor att framstå som tagna från stökiga förortsskolor. Rikta vreden åt ett mer kontruktivt håll. Ca 2000 av ca 100-150.000 muslimska barn i sverige går i friskola, resten på kommunala skolor. Så värst stor grupp pratar vi ju faktiskt inte om.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-05-11 14:58:00
|
|
Maria |
Jag är bestört över både det som faktiskt har inträffat i dessa skolor och Ramonas artikel som visar på stor okunskap. Att stänga alla religiösa friskolor? Förlåt, men det var bland det dummaste jag hört.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-05-11 15:20:00
|
|
klas |
Återinför studentexamen. Om elever examineras centralt kan ingen skola längre indoktrinera barn eftesom betygen blir så dåliga. Annars tycker jag man ska respektera om människor vill leva sitt liv på sitt eget sätt även om det innefattar religion. Jag tror nämnligen tillräckligt mycket på min världsbild för att tro att barn som utsätts för en världsbild baserad på vetenskap och en världsbild baserad på religion är ungarna inte dummare än att de väljer den vetenskapliga.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-05-12 03:38:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Läste nyss om Ramonas inlägg, och blev förvånad över hur det kan tolkas som en attack på islam. Hon tar upp konkreta, kända problem och kritiserar hur lite som görs för
att lösa dem. Exakt var i texten angriper hon islam som sådant?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-05-12 04:24:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Läs vad Haideh Daragahi, Kvinnors rätt, skriver i DN
Länk: dn.se
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2003-05-13 09:18:00
|
|
Philip Frea |
Stäng alla friskolor nu.
Kommunala skolan tappar resurser pga detta lyxande ute i kommunerna. Avgifterna kommer så fort de aningslösa miljö- och vänsterpartisterna utnyttjats färdigt. Till dem vill jag säga: Läs historia. Arbetarhistoria. Om hur överkalssen alltid velat ha sållning och särbehandling i grundutbildningen.
Länk: philfrea.topcities.com
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2003-05-13 18:20:00
|
|
Jerker Helander |
Tack Ramona för att du lyckas forma mina exakta tankar och åsikter i ord. Till skillnad från dig blev jag dock både förbannad och lessen när jag såg dokumentären om islam-"skolorna". Stäng skolorna nu! sätt de stackars kränkta ungarna i en vanlig skola och utvisa packet som ligger bakom islam-skolorna på stört!
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2003-05-13 18:58:00
|
|
Stäng alla religösa skolor nu |
Även dem kristns specielt jehovas och livets ord
endast 2000 av landets 300.000 muslimer går i friskollor dem allra flesta går i dem kommunala skolorna det är knappast endast ett muslimskt problem.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2003-05-13 19:29:00
|
|
DN raportage har ävan gjorts på dessa |
Skolor där står det att dem allra flesta muslimska skolor är öppna och laglydiga och journalisterna var väldigt överaskade av deta som inte alls stämde in på bilden man fick av TV reportaget.
Så nog var programet till en hel del överdriven vilket till viss del är något som ett sån program har lätt för att göra då dem alltid måste hitta något riktigt snaskigt att raportera om.
Plus det att Svenskar i gemen är mycket okunniga om Islam som religon.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2003-05-13 20:07:00
|
|
Okunigheten om Islam som religon i Sverige är |
Slående för ett land med så pas hög utbildnings standard man blandar i hop alla möjliga fenomen med Islam det kan bero på att Sverige så länge har varit ett starkt kristet och homogent land att Islamofobin trängt undan kunskapen istället.
|
| |