Islam borde se tusen år tillbaka

Inlägg #1: Postat: 2003-05-09 13:10:00
Mcm
"De tusenåriga skrifter som finns i form av Torarullar,Koranen eller bibeln kan lika gärna skrivits av människor "

Om du läser alla Quran som finns i världen så kommer du se att alla är likadana, att alla verser stämmer. Men kan du hitta 2 Bibel som är identiska? Skulle inte tro det.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-09 15:14:00
tolerans
"Tyvärr tycks många människor ha ett behov av att hänga upp sina liv på någon form av livsåskådning". Ramona. Du har väl också en livsåskådning. Vad säger att du har rätt levnadssätt och en muslims levnadssätt är fel. Det är helt enkelt två olika synsätt på hur man ska leva sitt liv. Var finns toleransen??!!!
Inlägg #3: Postat: 2003-05-10 00:11:00
Kristofer Martinsson
Ramona: var försiktig när du skiljer mellan demokrati och religion. Mycket av vad vi idag kallar för demokrati har vuxit fram ur ett samhällsstyre som präglas av frå början religiösa lagar. Titta tex. på framsidan av en blå lagbok tre kors på tre kronor!Känns inte så representativt för dagens demokratiska samhälle och dess religionsfrihet!
Inlägg #4: Postat: 2003-05-10 10:48:00
YA
Varför uppmanas alla att vara försiktiga hela tiden, i kritik av islam. Tycker inte det finns nån anledning alls till det. Men om tusen år kanske det har vuxit fram något bra ur islam också. Man vet aldrig, och ingen här kommer nånsin att få veta.
Inlägg #5: Postat: 2003-05-13 15:49:00
YA
Och hur ska man kunna särskilja det då när det är så många som begår vidriga handlingar i religionens namn? Jag har för övrigt aldrig varit med om i Sverige att någon sagt att jag ska vara "försiktig" när jag kritiserar kristendom. Varför är islam så heligt att man inte tål kritik?
Inlägg #6: Postat: 2003-05-24 00:32:00
samir
Jag förstår inte hur människor som du Ramona kan vara så självupptagna och nedlåtande mot de som har en annan livsåskådning d.v.s. en religion att följa än dig. Du ska veta att jag som muslim absolut inte ser ner på dig. Däremot så tycker jag synd om dig. För jag tror att vi alla kommer att möta Gud på domedagen och då kommer du defenetivt inte stå att högt i rang och då kommer du ångra att du inte trodde.
Laddar...