|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-08 11:32:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Originalrubriken var "The Surfs Up",
hänsyftande på albumet "Surfs Up", men antingen klantade jag till det eller så gjorde någon på Sourze det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-08 13:30:00
|
|
AC Collin |
Jag upptäckte inte Beach Boys förrän jag var på språkresa i England 76 då var jag 14år och köpte en samlingsplatta. Insåg att jag hade tyckt om dem hela tiden, men jag hade inte haft koll på att det var dem. Sånt är kul! De blev ju som sagt lite skruvade efterhand, kanske förlorade de några fans, men vann nya. Good vibrations är inte helt lätt att dansa till – om man nu gillar det – haha. Men vilken låt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-08 17:33:00
|
|
mikael v |
min bb-favorit är god only knows, å så barbara ann förstås, bara för att brorsan sjöng den i kyrkan en gång, vi var små kottar å rätt som det var drog brorsan igång med "ba ba ba ba ba bowääää..." "men de andra sjöng ju" sa han när morsan undrade vad han höll på med. help me rhonda e åxå fin.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-08 20:40:00
|
|
Michael Ståhlberg |
". . . all music obsessives will want to read it; some will wish they had written it." Ur en recension av Nick Hornbys "32 songs".
Länk: spectator.co.uk
Hade just privilegiet att se en intervju med Hornby på tv. Vilken rakt igenom sympatisk människa det är. Vår tids Dickens. Min favoritförfattare alla kategorier.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-09 00:43:00
|
|
Michael Ståhlberg |
12 läsare! Var är alla Beach Boys-fans? Hur kan man leva ett fullvärdigt liv utan att ha åtminstone en beachboy-cd? Jag har två.
Känner mig som Oswald Spengler när han skrev "Västerlandets undergång". Kulturskymning!
|
| |