Inlägg #1: Postat: 2003-05-06 14:00:00
|
Loke |
Ja, det hjälper ju mycket i USA till exempel.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-06 19:09:00
|
Yohannis Petersson |
Det vore att offra ett mycket viktigt demokratiskt element att välja röstskolka i valen, på grund av att många politiker missbrukar sin makt. Jag röstar inte på någon politiker, utan på den ideologi som ligger närmast mina egna. Det betyder inte att dom som representerar den ideologin är bättre politiker än några andra. Men ideologin är bättre, anser jag.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-06 23:24:00
|
Palladium |
Är det inte bara att starta ett eget parti om de vi har nu är så hemska. Det borde vara enkelt, för du är säkert inte den enda som tycker så. Men det är förstås väldigt enkelt och roligt att klaga på politiker, så länge man inte vet hur mycket de arbetar egentligen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-06 23:49:00
|
Yohannis Petersson |
Palladium, jag klagar inte ens politiker, jag bara genomskådar dom och vill att dom ska veta att jag som medborgare ha vett att sålla bort ett och annat ur det dom säger. Sedan har jag stor respekt för många politiker i deras arbete också, inte minst inom lokalpolitiken som är dom sanna idealisterna, som få ta nära skit från kommunmedborgare mot dålig ersättning från nämnsammanträden.
|
|