Inlägg #1: Postat: 2003-05-06 13:57:00
|
wasteland |
smart, sant, jävligt sant!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-06 14:02:00
|
Mike |
Utmärkt politisk analys kamrat! Goebbels kan knappast ha försvarat kristallnatten mera innovativt. Löwendahl till sanningsminister!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-06 14:04:00
|
Viktor |
När man inte har något att tillägga, kan man alltid ge fem stjärnor för en bra artikel. Tack Magnus!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-06 15:14:00
|
vuxen vit heterosexuell man |
Jag VISSTE väl att det till slut skulle vara mitt fel, denna gång i egenskap av vuxen. Det är tamejfan jämt mitt fel, så fort nånting händer. Jag VISSTE att alla dessa fina bostäder jag tillskansat mig genom att mygla i styrelserummen skulle komma tillbaka och spöka för mig.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-06 15:26:00
|
Anna Dr |
Ursäkta mig, men jag fattar inte riktigt. Reclaim the trafikskylten. Så himla roligt. Trodde jag. Magnus är du helt seriös här - eller är du en helt trogen anarkist?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-06 15:54:00
|
Ramona Danlen |
Att slå sönder saker när man inte får det man vill är små barns beteende på grund av att de inte kan uttrycka verbalt det dom vill ha. Men vuxna människor som kan tala borde använda insidan av hjärnan och inte slå sönder annans egendom.Om Återta Gatan satsade på humoristiska upptåg skulle vanliga människor tycka om dom idag hatar vi dom!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-06 17:58:00
|
Debattör |
Bra artikel. Korrekt - och därmed effektiv - språkbehandling. Bryter av mot Sourze-jargongen. Hur många gånger har du blivit refuserad censurerad i traditionella medier?
Du uppmuntras härmed att fortsätta med fler inlägg!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-06 18:50:00
|
Holm |
Viktor förklarar, upphetsat och entusiastiskt, i sitt svar till Ramona, att fönsterkrossarna vill att vi "skall hata dom, de vill inte ha någon gemenskap med" oss. Denna typ av önsketänkt tankeläsning gör mig orolig för Viktors psykiska hälsotillstånd. Han vet naturligtvis inte vad fönsterkrossarna vill.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-06 21:34:00
|
BSD-fronten |
Vi i befria skyltdockorna fronten stödjer denna aktion till 100 Skyltdockor saknar helt fackliga rättigheter och tvingas tjänstgöra 24 timmar om dygnet. Vi anser att även skyltdockor har känslor och inte ska behandlas som en bit plats att hänga kläder på, för att locka till köp.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-05-06 22:45:00
|
Stefan |
Tja, jo, varför ska ungdomarna föregå med gott exempel när våra vuxna politiker bär sig åt på samma sätt, men med andra medel? "Jo förstår ni, den här bonusen till ledningen kostar några arbetstillfällen, men vi skiter i dom människorna ändå och gör som vi vill, för det har vi gett oss rätt att göra". But ut valda ord mot ex "sten", "fönsterrruta" och "kronor". Samma mynt, olika sidor.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-05-06 23:58:00
|
Alf Carlsson |
Sen rent språkligt...det ska inte vara "återta" utan "reklamera".
De som företräder "smisk i stjärten" reklamerar skyltfönster, men de som krossar dem reklamerar något annat och det är väl det här andra vi måste leta efter...
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-05-07 08:10:00
|
Anna Dr |
De säger att vuxna och politiker beter sig på samma sätt som reclaimarna? Nu får någon förklara vad exakt denna likhet består i??? Och kom inte dragandes med att politikerna har hög lön. "Gäsp!"
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-05-08 08:37:00
|
Urban |
Intressant analys som jag tagit till mig. Min egen ligger väl i att decennier av vänsterlitanior som exempelvis: "egendom är stöld" slutligen börjar leda till detta. Nästa räd blir väl en "No Logo-attack" där vänsterglin springer omkring och sprejar sönder alla logotyper på våra husfasader?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-05-08 10:39:00
|
Per W |
Det är en myt att välfärdssystemet har monterats ned! Barnbidrag, bostadsbidrag, socialbidrag, subventionerad sjukvård, arbetslöshetsunderstöd, en oehört generös föräldraförsäkring etc etc, vad jag vet finns systemen kvar organiserad av en offentlig sektor som är större än någonsin och det är OK!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-05-08 10:41:00
|
per W |
"Återta gatan"? Vadå? När var gatan någonsin deras?????
|
|