Bonka anarkistasen gula och blå!

Inlägg #1: Postat: 2003-05-05 19:03:00
Hankins
Nu är det så att jag gav stenkastarna ett samlingsnamn i anarkisterna då 1. Många av dem är anarkister. 2. De skapar anarki. Sedan förstår både du och jag att jag inte tycker människor behöver en avhyvling för att de är anarkister utan för att de gör sanning av sin våldsamma anarki i form av stenkastning ect.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-05 21:00:00
Stefan
Så kul. Anarkister som "skapar anarki"...
Hur som helst, anarki kan se ut på många sätt, men för min egen del är det ett fredligt mål. Anarki är inget annat än samhällsbyggnad utan hierarki statsbildning, inte synonymt med kaos som så många drakar vill få oss er att tro. Sen finns det naturligtvis de som har en mer aktivistisk inställning till äganderätten. Det är nog dom du syftar på. Men dom är inte alla. Lite svagt uttryckt din text, men det är ok.
Inlägg #3: Postat: 2003-05-06 00:01:00
Björn
Anarki är nog ett av de minst förklarade orden bland de politiska. På grekiska har jag hört att det betyder "utan härskare", men det är ju bara en början till förklaring. Om någon krossar skyltfönstrena på min affär kan man väl säga att han härskar över mig?
Inlägg #4: Postat: 2003-05-06 12:05:00
Stefan
Det är ett av de minst förklarade ja, men bara för att få vill göra sig ansträngningen att gå utanför kvällstidningarnas ramar. Ett bra ställe att börja på tycker jag är FAQ på - Länk: flag.blackened.net - mååånga timmars läsning, men svarar på många frågor. Skapar säkert några också. Trevlig läsning Björn!
Laddar...