Vem älskar gatubarn?

Inlägg #1: Postat: 2003-05-05 16:52:00
Realia
drop-outs är ju precis vad de vill vara. Ge dem en match på lika villkor, istället för att klappa dem på huvudet. Låt dem förklara hur deras jävla samhälle skall se ut, om de nu fått för sig att de vill prata politik.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-05 18:38:00
Stefan
Skulle du vara beredd att lyssna på den förklaringen, eller skulle du hellre fnysa åt deras yttre?
Hur ofta får anarkister framföra sina åsikter om samhällsförändring på den politiska arenan? Våldet föds när åsikterna ignoreras. Det är inget annat än gammal hederlig frustration, något som drabbar oss alla med jämna mellanrum.
Inlägg #3: Postat: 2003-05-05 18:42:00
Realia
Joså, jag har debatterat politik med anarkister, ofta och länge. Och "deras yttre"? Det är väl inte 1957 nu?
Inlägg #4: Postat: 2003-05-05 21:10:00
Stefan
Ursäkta "deras yttre"-grejen, den kom mest på grund av mina fördomar om andras fördomar om alla anarkister i svart rånarluva-stilen. Personligen skulle jag gärna se anarkister släppas fram i samhällsdebatten, men tyvärr blir det oftast i hetsiga paneler i värdelösa program. Det är väldigt många som tycker starka saker om anarkister, men alldeles för få som ens bytt enstaka ord med dom. Du verkar vara ett undantag. Eloge.
Inlägg #5: Postat: 2003-05-06 10:27:00
Realia
det behövs ingen eloge. Jag hade en kollega som var anarkist, och han förde fram diverse annorlunda och för mig fullständigt främmande idéer. Jag kunde inte annat än att sätta igång och argumentera emot. I slutändan tyckte jag att det var HAN som hade för många fördomar om hur andra människor är och tänker. som det kan vara.
Laddar...