|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-05 10:54:00
|
|
Nartin |
Jag förstår inte vad det är som är så politiskt engagerat med att sätta sig i en gatukorsning vid Stureplan och sätta upp banderoller. Hela aktionen bygger ju på civil olydnad, så självklart låter vissa det hela gå mer eller mindre överstyr.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-05 23:31:00
|
|
Gnurf |
Man kan vara politiskt engagerad och syssla med civil olydnad som en del i sitt politiska engagemang. Civil olydnad brukar sedan oftast vara fredlig i sin natur. Eftersom du som majoriteten, tycks det som, bara ser ett lass 15-åringar med identitetskris som satt sig ner i en gatukorsning så kan jag inte förebrå dig för din underliga kommentar. Och det är sorgligt det med, på sitt sätt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-06 10:52:00
|
|
Nartin |
men, med facit i hand - vad HÄNDE under denna fredliga demonstration? Är inte sannolikheten att såna här manifestationer går överstyr större än t.ex ett förstamajtåg.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-06 17:20:00
|
|
Gnurf |
Jo, jag tycker själv att man ska lägga ner den då alltför många snorungar sett en möjlighet att få klottra ostört. Dock så tycker jag att debatten blivit förvriden där media får det att framstå som att tanken med aktionen är att förstöra och vandalisera. Sedan har polisens insats också varit högst tveksam.
|
| |