Bränn behån? Nej, bränn kvinnan!

Inlägg #1: Postat: 2003-05-01 10:51:00
q
Du är välkommen att gå med i AFS www.antifeminist.nu. Vi strävar efter jämställdhet men utifrån både ett manligt och kvinnligt perspektiv, och utan hänsynslöst moraliserande.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-01 10:54:00
q
Jag tror att det är mycket viktigare att diskutera orsakerna till varför vi har dagens könssegregerade samhälle. Endast om man vet orsakerna bakom våra könsroller kan man ifrågasätta dem, eller kanske påverka dem. Jag tror att feminismen ofta målar upp en idealbild och sedan försöker att skuldbelägga alla som inte uppfyller idealbilden.
Inlägg #3: Postat: 2003-05-01 10:55:00
q
Mitt recept för jämställdhet är altså en diskussion kring orsaker, utan skuldbeläggande. Om man skuldbelägger så stöter man ju dessutom ifrån sig de man vill påverka.
Inlägg #4: Postat: 2003-05-01 11:02:00
q
Till exempel så brukar feminister ofta gå till strid mot det manliga ledarskapet med hierarkier och kompiskretsar och hävda att de är felaktigt och måste ändras. Det som de först borde fråga sig är varför det ser ut som det gör. Varför?
Inlägg #5: Postat: 2003-05-01 11:02:00
q
Kanske finns det vissa poänger med det "manliga" sättet att leda, kanske inte. Men vi har ju trots allt några tusen år mer erfarenhet på området, så feministerna borde ägna sig åt att förstå varför manligt ledarskap ser ut som det gör. Kanske kan de lära sig någonting.
Inlägg #6: Postat: 2003-05-01 11:07:00
q
Det var visserligen en avstickare men jag tycker att samma sak gäller för hur feminister behandlar dig Jolin Löf. De struntar i tekniska detaljer som att det kanske bara är ekonomiskt lönsamt att göra reklam för kollektioner som passar en majoritet av människor? Eller andra rimliga orsaker. Det viktiga för feminismen är inte orsaken, utan att tala om för alla andra hur de ska göra.
Inlägg #7: Postat: 2003-05-02 19:08:00
Jolin
Hej. Jag är redan med i Antifeministiska Samfundet i syfte att diskutera och publicera artiklar. Jag håller med AS om en del, men tycker också olika om en del. Det där du snackar om manligt ledarskap förstår jag till exempel inte. Jag ser inte heller någon anledning att kalla mig varken feminist eller antifeminist, då jag är individualist och ogillar att bunta ihop folk i grupper.
Laddar...