|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-29 09:04:00
|
|
Tvivlaren |
Exakt vad har jag för makt över din farmor, din mamma eller dig Josefine?
Till skillnad från dig kan jag inte skylla på strukturer om jag misslyckas - Det är alltid Mannens fel när han misslyckas. Det är alltid systemets fel när Kvinnan misslyckas enligt feministisk retorik. Och så undrar man varför män tar livet av sig dubbelt så ofta!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-29 09:53:00
|
|
Erik |
Män har mer makt. Män har penisar.
Vad är det du inte fattar, Kent? Behöver feministerna verkligen försvara det resonemanget?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-29 10:02:00
|
|
MrTambourineMan |
"Att födas med penis" är inget argument i sig kent, det är en metonym eller synekdoke, för vad det är att vara man. Därför svarar jag också snällt automatiskt åt josefin på tvivlarens fråga. Det är ju nämnligen så att alla som föds med penis inte heller kan passa in i denna manliga struktur, det finns ramar för vad som är manligt, där vissa som ändå fötts med penis inte passar in. Och att mena att feminister skyller på maktstrukturer vid nederlag är väl ändå ganska befängt eller?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-29 10:17:00
|
|
Per H |
MrTambourineMan:Lustigt att inte alla män passar in i den manliga strukturen. Kan det verkligen röra sig om en manlig struktur då? Det kanske handlar om en ANNAN maktstruktur. Akademiker, ingenjörer, Ekonomer, statsvetare. DE har makt. MÄN som grupp har inte makt. Både män och kvinnor som inte ingår i denna maktklick känner sig nog lika främmande inför den. Feministerna väljer den enkla vägen när de förklara allt med KÖN.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-29 11:18:00
|
|
Tvivlaren |
I agree MrTamb, särskilt med tanke på hur homosexualitet bemöts bland killar jämfört med tjejer. Men ändå har det blivit så att så fort en kvinna hamnar i blåsväder t ex: Gudrun Schyman, så hävdar feminister att det är en könsfråga. Och så fort en man lyckas är det pga av systemet som håller han bakom ryggen och motsatt när en kvinna misslyckas...eller är jag helt ute i det blå nu?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-29 12:02:00
|
|
Kent Davidsson svar på 3 |
Varför talar du inte om hur stor andel av männen som sitter i regeringen eller i en styrelse med ekonomisk makt?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-29 18:01:00
|
|
Katarina |
Men - resten av männen har väl valt att göra nåt annat helt enkelt.
Med din logik,Kent.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-30 00:08:00
|
|
Biff |
Hur bemöts homosexuella av killar och tjejer egentligen? Enligt min erfarenhet är det faktiskt tjejer som reagerar med störst avsky för bögar. Faktiskt! Fast det är kanske lite utanför ämnet...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-30 09:13:00
|
|
Kent Davidsson svar på 7 |
Vad menar du?
|
| |