Tyck synd om mig, jag är tjej!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-05-01 21:24:00
q
Jag gillar din stil. När jag var ung tillhörde jag de där killarna som hade löjligt stor respekt för tjejer. Man hade ju fått itutat att det var så synd om tjejer på alla sätt och att vi killar bara är egoister som tänker på vår egen tillfredställelse. Den villfarelsen gjorde att jag missade många chanser att ta kontakt med tjejer...
Inlägg #22: Postat: 2003-05-01 23:32:00
Katta
Du generaliserar hej vilt. Bara för att du inte blivit kallad hora av en man så tror du inte de tjejer som säger att det är ett problem? Visst används ordet som ett invektiv men problemet kvarstår.
Inlägg #23: Postat: 2003-05-02 15:19:00
Dan
Shit, en person som förstått en smula om vad debatten handlar om? bästa texten hittills, och en bra inledning på en förhoppningsvis givande diskussion, till skillnad från slöddertrådarna som fått härja innan. Du är så jävla bra Jolin, vuxet skrivet, vuxet tänkt! Ni andra: läs & lär!!
Inlägg #24: Postat: 2003-05-02 23:08:00
JUlia
Tjejerna som använder hora som skällsord är väll lika skitiga som männen? Dom tjejerna som använder det som ett skällsord går med på att en tjej kan vara hora om hon gör så och så. Och vadå "handen på hjärtat"? Du skrev ju själv, om när män nämner ordet hora om någon annan ..?? att dom ursäktar sig till dig är väll ingenting om dom endå kallar en annan kvinna hora?!
Inlägg #25: Postat: 2003-05-03 15:20:00
Per
På tal om horor. Och främst då om att se ner på horor, samma personer här som pratar om att använda hora som ett skällsord är de som vill förbjuda prostitution i debbatten som förs paralellt med denna, här på sourze.
Inlägg #26: Postat: 2003-05-03 21:43:00
Urban
Prinsess-mentalitet! Det är vad jag kallar den typ av kvinnoroll som bjöd mannen att hålla upp dörren för kvinnan, dra ut stolen för kvinnan, ställa sig upp på bussen för kvinnan osv. Om detta kan man läsa i vilken gammal etikettshandbok som helst. Kvinnorörelsens rättmätiga krav på jämställdhet och rättvisa har också gjort att denna ”gamla” ordning krockar med den nya ordning som håller på att växa fram.
Inlägg #27: Postat: 2003-05-04 23:10:00
Anna Hahne
ang. könskvotering, så är det redan en väl inarbetad tradition. MÄN könskvoteras till jobb varje dag! Är det inte rimligt att tro att alla dessa män som väljs före kvinnor väljs just för att de är män? Titta på hur många procent män som sitter på chefsposterna och jämför med kvinnor. Sifforna tyder rimligtvis inte att kvinnor är dummare än män. Däremot att män har vissa fördelar med sin kuk. Är det inte då också rimligt att könskvotera in kvinnor, på samma sätt som män får fördelar pga sitt kön?
Inlägg #28: Postat: 2003-05-06 21:43:00
Lisa
Jag tycker bara att du känns förvirrad...
Inlägg #29: Postat: 2003-05-07 12:36:00
helen
JAPP! jag håller med Jolin fullständigt. SLUTA DALTA MED ER SJÄLVA TJEJER, så blir ni inte daltade med. TACK, för ett bra inlägg i denna förruttnade debatt, Jolin!!!
Inlägg #30: Postat: 2003-05-15 01:02:00
Foppa
Är i ärlighetens namn förbannat trött på all "kvinnor kan" propaganda. Om ni nu verkligen kan, varför så viktigt att hela tiden snacka om det. Stor käft ger inger verkligen inte respekt. Stort handlande gör det däremot!
Inlägg #31: Postat: 2003-05-15 16:12:00
Chrille
Mycket bra skrivet! Min hjälte! :

Själv har jag varit involverat i "jämställdhets"-debatten ett bra tag, och det är långt ifrån jämställdhet enligt min defenition.

Bra skrivet!

- Chrille - en man som aldrig sällan bjuder på drinkar och förväntar sig...
Inlägg #32: Postat: 2003-05-16 22:41:00
Morgan
Varför skriver du så långt?
Inlägg #33: Postat: 2003-05-21 10:01:00
elin
oj, så hemskt feminisitiskt. att låta killen betala " för att annars är han inget att ha ",typ som i den där TLC -låten "no scrubs" sen ser jag på sexandthecity också och även om det är underhållande så är ju dom väldigt dubbelmoraliska typ rackar ner en massa på män, de är ju femininister och det gör ju dem, det är typ deras motto, och sen vill de att killen ska betala deras drinkar. för jag vet att de är feminister för jag vet det. snällaa
Inlägg #34: Postat: 2003-05-21 10:06:00
elin
är det feministernas/feminismens fel att mannen utpekas som syndabock för allt kvinnor utsätts för?? det var nåt nytt. UTVECKLAS. TÄNK.
Inlägg #35: Postat: 2003-06-06 03:29:00
Terese Blom
Jag har egentligen aldrig kallat mig feminist, kanske hellre människorättsaktivist, men detta "feministiska" inlägg är mkt bra! Vad jag däremot funderade på är varför färre kvinnor hade en positiv inställning till kvinnlig värnplikt. Jag skulle anta att det beror på att kvinnan inte är så förbaskat intresserad utav att ge sig ut och döda. För mig handlar det snarare om det, än att jag bara vill ha och ha. Jag vill inte ha någonting, jag vill ge. Och jag vill INTE ha någon kvinnlig värnplikt.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...