Jag - en haschflummare?

Den här tråden diskuterar artikeln Jag - en haschflummare?.
Inlägg #1: Postat: 2003-04-29 12:14:00
tjalle
Det näst sista stycket var underbart....
Inlägg #2: Postat: 2003-04-29 15:32:00
rh
Chritiania har ett stort stöd bland danskar att finnas kvar. minns inte vart ja läste det dock. Dessutom finns många krafter inom Christiania som vill har bort MC-gängen och de tunga drogerna.
Det är ytterst tveksamt om t.ex. den danska högerregeringen faktiskt får det stöd de behöver för att få igenom förslaget att riva hela Christiania. Det som ligger närmst till är nog en upprensning bland kriminaliteten som gömmer sig där.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-29 16:12:00
Lennart
Daniel Om allt blev som man tänkt vore det lätt att leva. Drömmar om ett friare samhälle blir aldrig av. Hur många frihetskrig har inte slutat i fiasko.
Så även med Christiana. Att det ännu finns på kartan är att det är mycket lättare för polisens arbete. De går med jämna mellanrum in och rensar upp.

Varför skall en dröm - som Christiania var - plötsligt förvandlas till en debatt om cannabis.

Om jag öppet kunde köpa cannabis - skulle jag kanske själv prova. forts.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-29 16:21:00
Ronald
Jag skulle ge mycket för ett liknande Chrisiania fast helt utan droger, inge snus, rökning, hasch å tunga droger. Visst skulle kakao som klassas som en drog finnas där men annars skulle de va kul å ha ett Chrisiania helt utan droger men med samma frihet i övrigt.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-29 18:21:00
Toffe
Legalisera! Tycker att ett svenskt Christiana är att fega en aning, att inte gå hela vägen. Det finns i princip inga argument som skulle kunna tala emot en legalisering av cannabis , som inte är kulturell eller fördomsfull.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-30 11:41:00
Michael Bärlin
När ska folk sluta säga saker som "jag använder inte droger, bara kaffe"... Det korrekta är naturligtvis "Jag använder inga ILLEGALA droger, bara legala". De flesta av oss använder en massa droger vid olika tillfällen och det är den godtyckliga gränsen mellan illegalt och legalt som är så bisarr.
Laddar...