|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-27 20:34:00
|
|
Rationell |
Dessutom genomsyras hela tankegången av svensk nivellering och avundsjuka. Även om det inte är regeln, finns det faktiskt situationer då en människas insats är så viktig att familjeskäl måste åsidosättas. Quod licet Jovi, non licet bovi. Om det är fallet i idrott på toppnivå kan man diskutera, men din argumentation tog ju inte fasta på att det var just sport det handlade om.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-27 22:39:00
|
|
Anna Li |
Det är sourze som har satt den rubriken. Ful har jag aldrig skrivit ngnstans, men manschauvinistisk gubbstrutt får jag medge att jag har skrivit indirekt i allafall.
Och nej, jag hänger inte upp mig på småsaker. Jag ser de stora sammanhangen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-27 23:20:00
|
|
Anna Li |
Jag blev lite förbryllad över det där "ful" men nu har jag kollat och det jag skrivit är "därför blir jag så förvånad när gubbstruttarna ibland sticker upp sitt fula tryne" det är ju inte riktig samma sak som att JB är ful.... Hehe Tänk om jag skrivit att gubbstruttarna har skägget i brevlådan hade jag då tyckt att JB är en skäggig gubbstrutt....:-
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-29 11:18:00
|
|
Stor-Johan |
Alltid lika underhållande när personer som inte har en aning om idrott och aldrig har varit i närheten av att förstå vilka känslor den väcker skriver snusförnuftiga och "vulvokratiska" små inlägg. Bara att konstatera att skyttegraven är djup och att det är Sverige - Kanada i kväll :-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-30 19:43:00
|
|
Anna Li |
Är det rationella du pratar om? Jag är närmast fanatisk sportintresserad, den enda kvinnan jag känner som planerar semestern efter OS.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-02 06:22:00
|
|
Karolina |
Jag är också ruskigt sportintresserad och har inte behövt planera efter OS, eftersom jag hittills aldrig haft något jobb att planera efter... För ung för det. Dessutom har jag aktivt idrottat och förstår de starka känslor som rörs upp, men jag ifrågasätter ändå om man kan jämföra det med känslor inför föräldraskap... Snusförnuftigt eller ej, skaffa för fan inga barn om du skiter i dem så fort det visas curling på tv fatta ironin. Ha lite perspektiv.
|
| |