|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-25 18:13:00
|
|
Erik Lindgren |
Fortfarande har man väl vissa omständigheter som man vill undvika. Jag tror t ex ingen önskar en begränsning av demokratiska principer. Jag tvekar på att någon skulle uppskatta diktatur, eller massmord som politiska metoder. Jag hävdar helt enkelt att de som använder "jag är inte så intresserad" som en anledning är för slöa för att sätta sig in. De orkar inte, och därför skiter de i.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-25 19:33:00
|
|
Stenh Hårdh |
Du har absolut rätt men vad ska man göra åt det då? Om man inte orkar eller om man inte är intresserad, vad spelar det för roll? De röstar ju inte hur som helst.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-25 19:37:00
|
|
Sten H |
Man kan ju förstås göra som i USA, där valet mer verkar vara ett mediespektakel än en politisk debatt. Låt alla partiledare vara med i Robinsson så får vi nog ett högt röstdeltagande!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-26 01:10:00
|
|
Erik Lindgren |
S2: Jag inte vet jag. Om man vill vara drastisk kunda man ju försöka skrämma dom. Införa lite diktatur i fyra år, och se hur de reagerar. Nä, men seriöst, så har jag ingen aning. Röstar de inte, så är det väl deras val, men jag ser inte heller hur dessa personer som inte röstar kan förhålla sig neutrala. Iochmed att de inte har röstat har de ju också föverkat sin rätt att kritisera det samhälle som politiken skapar, om de nu skulle vilja göra det.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-26 01:12:00
|
|
Erik Lindgren |
Samtidigt tror jag att lågt eller högt valdeltagande till viss del är ett tecken på att folk antingen har det så bra, att de skiter i. Eller att de har det så dåligt, och är så desiluusionerade, att de inte tror att något går att förändra.
|
| |