SL - Företaget Gud glömde

Inlägg #1: Postat: 2003-04-24 14:27:00
Magdalena
Ok,så bara för att jag är irriterad över att SL sällan fungerar som de ska så har jag aldrig varit utanför Stockholm? Måste fråga om du bor i Stockholm? Antagligen inte för då skulle du förstå precis vad jag menar.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-24 16:19:00
Biff
Jag kom till Stockholm för tre år sedan. För femhundra kronor kan man ta sig vart man vill och när man vill, tom kl fyra på natten. Det kallar jag inte att glömmas av Gud!
Inlägg #3: Postat: 2003-04-24 17:07:00
Magdalena
SL är alldeles utmärkt,när det fungerar som det ska vilket det sällan gör. Fråga alla som är beroeende av dem för att ta sig till jobbet. Åker du med dem varje dag eller endast när du inte kan köra? Och var har du flyttat ifrån? Förresten kan jag upplysa dig om att jag har varit utanför stockholm många gånger,varför skulle jag inte ha varit det?
Inlägg #4: Postat: 2003-04-24 17:45:00
Biff
Då kanske du har åkt buss i Dalarna. Månadspriset är lika högt men bussarna kommer som oftast en gång i halvtimmen om de kommer alls och slutar gå vid tiotiden. Man brukar få gå den sista kilometern från hållplatsen också. Jag var beroende av SL i två år, och antalet fel kan jag nog räkna på handen. Att klaga på SL är en slags standarddiskussion i Stockholm, något som man gör när det inte finns annat att prata om.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-24 17:47:00
Biff
Fast några av SLs chaufförer är i och för sig ganska otrevliga ibland.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-24 18:12:00
Magdalena
Fniss måste nog hålla med om det där med att det är en standarddiskussion i sthlm,ungefär som att diskutera vädret. En gemensam nämnare liksom,alla har något att berätta. Men du måste ju förstå att man blir irriterad när man blir sittande en halvtimme på en tunnelbana? Och nej,jag har inte åkt buss i dalarna men däremot har jag bott på ett ställe som inte är ansluten till tunnelbana eller tåg. Och de var halvtimmestrafik. Alltid lika kul när man missade med en minut
Laddar...