Gode Gud, hjälp mig att bli bög!

Inlägg #1: Postat: 2003-04-24 11:16:00
Jesper
Jag anar en glimt i ögat så därför svarar jag med samma glimt:
-Blanda ihop kärlek med samlag, är just vad jag tror kyrkan gör också och på ett perverst sätt ÄNNU MER när det handlar om homosexuell kärlek. Kärlek behöver naturligtvis inte handla om sex, men när det gäller homosexualitet så är det just så, det är där fokusen ligger. Snusket alltså...
Inlägg #2: Postat: 2003-04-24 11:25:00
gurkan
Men Jesper, kyrkan fördömer ju inte kärlek mellan människor. homoxexualliteten handlar ju först och främst om din sexuella läggning eller hur? Alltså det handlar om Sex.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-24 15:19:00
Jesper
Om det vore så väl att kyrkan uppmuntrar till kärlek skulle man inte ha den inställningen mot homosexualitet. Jag får känslan av att kyrkan har problem med att skilja sexualitet och kärlek från varandra och inte godtar den homosexuella läggningen som något som också handlar om kärlek. Heterosexualitet kan minsan handla om kärlek också, men inte homosexualitet.

Vänligen
Jesper
Inlägg #4: Postat: 2003-04-24 17:34:00
gurkan
Om du studerar den kristna religionen mer ingående så märker du att man uppmuntrar den spirituella kärleken mellan alla människor men när det kommer till den sexuella kontakten är man mera restriktiv även mot heteros där man anser att det främsta syftet med sexet är för att föröka sig och inte sexnjutning som självändamål.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-25 09:44:00
dita
meh gurkan, killen tänkte bli pastor, innebär inte det att han studerat kristendomen mycket mer än de flesta?
Inlägg #6: Postat: 2003-04-25 11:00:00
Elisabeth
Svar 4:endel använder sig av slit och släng metoden.Andra av förtroende,ansvar och att man med tvåsamheten bygger upp något gemensamtsom ett företagnågot man kan överleva på och försörja på Detta kallar jag för bl.a. kärlek.
Inlägg #7: Postat: 2003-04-25 11:11:00
Elisabeth
Svar 4: Den spirituella kärleken,Gud och de goda handlingarna leva till en Guds ära människor emellan och där till hörande hög kvalite och nivå,då spelar ,ras och religion ingen roll alla är vi lika inför Herren Gud.
Inlägg #8: Postat: 2003-04-25 11:31:00
gurkan
"meh gurkan, killen tänkte bli pastor"... Och? Det finns ju så många som kallar sig kristna utan att ha fattat religionens budskap. Det finns så många som kallar sig muslimer och inte heller har fattat budskapet. Hursomhelst, så spelar det faktiskt ras, kön eller övertygelse ingen roll, vi är alla lika inför Gud, men detta innebär också ansvar att följa de simpla riktlinjer som Gud förväntar sig av oss alla.
Inlägg #9: Postat: 2003-04-25 18:25:00
Ap
Kristendomen vill inte att man ska ha sex för njutningens skull och då tappar de anhängare och då går de i konkurs. Deras problem!
Inlägg #10: Postat: 2003-04-25 20:40:00
gurkan
Kyrkan är inget företag avsett för att gå med vinst.
Inlägg #11: Postat: 2003-04-25 22:27:00
Mike
Kristna kyrkan har så vitt jag vet inget emot att man, inom äktenskapet, har sex för njutningens skull. Tvärtom anser man, som de flesta, att det är bra eftersom det stärker förhållandet.
Inlägg #12: Postat: 2003-04-26 00:21:00
gurkan
Självklart har kristna kyrkan inget emot att man njuter av sexet, men den fysiska njutningen ska inte vara det primära syftet, utan det är både fortplantningen samt principen om att barnet ska vara ett resultat av kärleken mellan man och kvinna.
Inlägg #13: Postat: 2003-04-27 00:36:00
Mike
Tror du har fel gurkan. Protestanter har ju inget emot p-medel inom äktenskapet och katolska kyrkan rekommenderar att man har sex under kvinnans "säkra perioder" för att undvika oönskad graviditet.
Inlägg #14: Postat: 2003-04-28 00:11:00
gurkan
Det handlar ju om prioriteringar. Kyrkan förslår det för att undvika onödiga aborter helt enkelt.
De vill inte gärna att kvinnan blir gravid av misstag.
Inlägg #15: Postat: 2003-04-28 09:27:00
Elisabeth
"För njutningens skull",det beror på"här ska du få något skjönt"övergepp angrepp våld och tvång.endel blir sjuka efteråt och måste äta pencillinurinvägs infektion.Tillhöra de klentrogna,att vara otrogen,"då kan man arbeta" av sig.Så sade man tidigare.Ingen ska ha en överordnad rollstärkaförhllandet,det är fråga om samarbete,Att känna sig nytvättad och ren är ju en njutning och ett samarbete med mig själv och kroppen.
Laddar...