Apropå Simon 13 och arg

Inlägg #1: Postat: 2003-04-23 21:07:00
Ingrid O Losell
Där var du skarpsynt, invandraren!!... Då kan jag bara hoppas och tro att dom flesta missförstår mej rätt ;o ... Alltså, fast med andra ord:"Det du sår får du skörda" ... fast då sticker det väl fram nån uppmärksam jäkel som påpekar "nehej, då, det kan finnas ogräsfrö i jorden redan" ...åsså tar vi omet från början.....
Inlägg #2: Postat: 2003-04-23 21:42:00
Rationell
For the record: Jag är mot krig, "för abort" ja ni vet vad jag menar... kanske...:, mot dödsstraff, tycker inte det är kvinnans fel om hon blir våldtagen, plockar sällan fram björkriset, har mest vänsterkompisar, "älskar" inte USA men försöker se dess plus och minus... Oförskämd men rätt snäll, alltså :
Inlägg #3: Postat: 2003-04-23 22:11:00
Ingrid O Losell
Men för böveln, Rationell! Då är du ju en fullt normal och hyvens bra karl! Vad mer kan man önska? Jo, plockar du sen bara fram björkriset en gång om året för att pryda det med granna fjädrar och flirtkuleägg ... ja. då är du rent av en sympatisk herre ;o Och sympatika herrar tror jag är som gjorda för att fostra raska gossar.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-23 22:14:00
Björn
Hur många är det egentligen som har alla de där åsikterna i kommentaren? De är i alla fall inte representerade i riksdagen. Demoniserande av meningsmotståndare brukar sällan leda till en vettig debatt. "Invandraren" från Norge, Indien eller kanske USA? Vad är "invandrare" förresten? kanske skulle fundera på att höja sig till 13-åringens nivå.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-23 22:36:00
Ingrid O Losell
Demoniserade, det var ett bra uttryck, Björn! Det var nog det man gjorde med lille Simon bara för att han var kaxig på ungars vis. Och en 13-årig demon är ju absolut inte lika charmig som t. ex. en 3-årig trotsålders-demon.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-23 23:26:00
Björn
Svar 5: I den utsträckning det skedde håller jag med om att det är ett extra larvigt sätt att bete sig när det handlar om 13-åringar. Jag tror knappast att Simon växer upp till en ny Pol Pot, det är hans argument som ska bemötas och inget annat. Oseriös argumentation är inte bra vem som än använder sig av den.
Inlägg #7: Postat: 2003-04-25 00:30:00
Ingrid O Losell
Bra talat, Björn!
Laddar...