|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-23 18:59:00
|
|
Björn |
Jag måste bara märka ord på en punkt: abort handlar inte om att ta bort ett barn, utan om att ta bort ett foster. Hade det handlat om barn hade det ju inte varit tillåtet med abort.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-23 19:01:00
|
|
Josefine |
aaaah... satan..där fick du mig! jag brukar annars gå igenom mina texter för att kolla att jag inte gör såna bloopers. Visst är det ett foster. Men det där är så svårt.. man säger ju "jag är med barn" o inte "jag är med foster" även om din invändning är korrekt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-23 19:23:00
|
|
Björn |
Själv slår det mig att bristerna finns mycket pga många par inte riktigt fattar VARFÖR de skaffar barn, de bara gör det för att "det ska man ju göra" precis som de gör så mycket annat av samma anledning. Inte bara könsroller, utan en massa andra roller styr alltför många liv, och det är bara de beslut du verkligen tar själv och genomtänkt som i regel brukar bli någorlunda lyckade.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-23 19:28:00
|
|
Björn |
Kontentan är alltså: ska ni skaffa barn, så fråga inte när, hur eller var, utan VARFÖR? Det borde vara en lovande start.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-23 19:29:00
|
|
Björn |
Det kanske inte omedelbart hör till debatten om krönikan, men har ni tänkt på hur många som döper sina barn utan att själva tro på gud? Bara för att "det ska så vara".
|
| |